Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 28
Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2020)
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia do rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja ...
Fundraising jako metoda zdobywania funduszy na działalność biblioteczną
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2022)
Biblioteki coraz częściej dążą do znacznego poszerzania oferty swoich usług. Poza
tradycyjnymi funkcjami informacyjnymi realizują zróżnicowane i innowacyjne projekty
kulturalne oraz społeczne. Nie ograniczają się już ...
Usługi zdalnej komunikacji bibliotekarza z czytelnikiem jako przykład narzędzi wspierających warsztat badawczy użytkownika biblioteki
(Uniwersytet Wrocławski, 2021)
Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych form komunikacji bibliotekarzy z użytkownikami, które sprzyjają usprawnianiu procesu zdobywania informacji (przedmiotowej, jak i tej związanej z organizacją usług). Opisano usługę ...
Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego wśród pracowników bibliotek. Przegląd badań zagranicznych
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2021)
Zjawisko stresu w środowisku pracy nie jest problemem nowym. Zagadnienie to omawiane jest najczęściej w kontekście wybranych zawodów: personelu medycznego, nauczycieli,
pracowników socjalnych czy ludzi związanych z ...
Struktura i kierunki działania IFLA w świetle strategii na lata 2019-2024
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2022)
W artykule przedstawiono największą międzynarodową organizację bibliotekarską –
Międzynarodową Federację Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich – IFLA. Skupiono
się na jej aktualnej strukturze, tj. na podziale na ...
Rynek regionalnej książki turystycznej i formy jej promocji na przykładzie Grudziądza oraz regionu kujawsko-pomorskiego
(Wydawnictwo Uniwesytetu Łódzkiego, 2022)
Celem artykułu jest przedstawienie rynku regionalnej książki turystycznej na przykładzie Grudziądza i regionu kujawsko-pomorskiego. W oparciu o analizę literatury oraz danych źródłowych i rozmów z pracownikami instytucji ...
Nowe funkcje społeczne pracowników bibliotek w kontekście potrzeb i oczekiwań lokalnych społeczności oraz środowisk profesjonalnych
(Centralna Biblioteka Wojskowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2021)
W artykule zaprezentowano zagadnienie nowych funkcji społecznych bibliotek. Dotychczasowa koncentracja na usługach informacyjnych tych instytucji ewoluuje bowiem w obliczu zwiększającej się dostępności informacji w formie ...
Biblioteka jako trzecie miejsce. Przykład bibliotek szkół medycznych
(Biblioteka Główna WUM, 2020)
W artykule zaprezentowano biblioteki w szerokim kontekście społecznym i kulturotwórczym. Określono zadania
i funkcje instytucji bibliotecznych, nieograniczające się wyłącznie do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania ...
Rola zaufania w budowaniu kapitału społecznego w środowisku zawodowym bibliotekarzy. Wyniki badania
(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2020)
W artykule podjęto zagadnienie „zaufania”, które uważane jest za warunek niezbędny do budowania kapitału społecznego. Kapitał społeczny oraz zaufanie odgrywają istotną rolę w działalności wielu instytucji i społeczności, ...
Budowanie wizerunku biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2020)
W dobie rosnącej konkurencji, zauważalnej również w sektorach kultury i nauki, coraz
więcej instytucji decyduje się na stosowanie narzędzi marketingowych, mających na celu
korzystne zaprezentowanie społeczeństwu ich ...