Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 16
Nowe funkcje społeczne pracowników bibliotek w kontekście potrzeb i oczekiwań lokalnych społeczności oraz środowisk profesjonalnych
(Centralna Biblioteka Wojskowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2021)
W artykule zaprezentowano zagadnienie nowych funkcji społecznych bibliotek. Dotychczasowa koncentracja na usługach informacyjnych tych instytucji ewoluuje bowiem w obliczu zwiększającej się dostępności informacji w formie ...
Rola zaufania w budowaniu kapitału społecznego w środowisku zawodowym bibliotekarzy. Wyniki badania
(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2020)
W artykule podjęto zagadnienie „zaufania”, które uważane jest za warunek niezbędny do budowania kapitału społecznego. Kapitał społeczny oraz zaufanie odgrywają istotną rolę w działalności wielu instytucji i społeczności, ...
Czy bibliotekarze mogą budować sieci społecznego zaangażowania? Wyniki badania postaw personelu bibliotecznego
(Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2021)
Badania kapitału społecznego prowadzone w ostatnich latach pokazują, że wpływ na
jego rozwój i wzmacnianie sieci społecznych mogą mieć również różnego typu instytucje
kulturalno-naukowe działające na rzecz lokalnych ...
Rola szkoleń i rozwoju zawodowego pracowników bibliotek w realizowaniu założeń pedagogiki bibliotecznej
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2014)
Dobór i ocena efektywności szkoleń pracowników biblioteki
(Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2010)
W referacie przedstawiono cele i zasady funkcjonowania w bibliotekach systemu efektywności szkoleń. Krótko zaprezentowano metody doboru szkoleń na potrzeby bibliotek, a także metody oceny ich efektywności w kontekście ...
Kształtowanie wizerunku bibliotekarza i jego ocena w oczach studentów bibliotekoznawstwa
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, 2007)
Budowanie wizerunku jest działalnością znaną i praktykowaną już od czasów starożytnych. Kreowali go zarówno władcy państw, używając w tym celu olbrzymich nakładów finansowych, aby przekonać poddanych i wrogów o swojej ...
Coaching i mentoring. Metody przekazywania specjalistycznej wiedzy zawodowej w sektorze usług informacyjnych
(Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2008)
Artykuł przedstawia dwie metody zarządzania wiedzą w organizacji: coaching i mentoring. Ilustruje genezę ich powstania, główne cele stosowania, zasady funkcjonowania, etapy wdrażania obu metod oraz możliwości i walory ich ...
Koncepcje motywowania pracowników. Przegląd rozwiązań implementowanych w bibliotekach. Analiza wyników badań
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2012)
Rozwój współczesnego bibliotekarstwa, poza istotnym trendem nakierowanym na wprowadzanie nowoczesnych form archiwizacji, wyszukiwania i udostępniania danych, związany jest ze zmianami w zakresie kierowania personelem. Nowe ...
Coaching i mentoring. Metody przekazywania specjalistycznej wiedzy zawodowej w sektorze usług informacyjnych
(Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2008)
Artykuł przedstawia dwie metody zarządzania wiedzą w organizacji: coaching i mentoring. Ilustruje genezę ich powstania, główne cele stosowania, zasady funkcjonowania, etapy wdrażania obu metod oraz możliwości i walory ich ...
Samoocena pracowników biblioteki metodą podnoszenia jakości współpracy z otoczeniem
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2006)
Według potocznie stosowanej definicji samoocena to „system ustosunkowań do samego siebie, szczególnie do własnych możliwości, a także do innych elementów własnego charakteru”. Natomiast samoocena w pracy ma za zadanie ...