Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Spontaneous Expression and Spontaneous Improvisation: What Contemporary Improvising Artists Can Learn from Chinese Artist-Philosophers.
(Uniwersytet Jagielloński, 2014)
Spontaneous expression is a unique method of artistic creation that emerged from within
a circle of Chinese Confucian scholar-philosophers for whom artistic creation complemented their philosophical activities. Free ...
Czy Daodejing Laozi daje podstawy do interpretacji mistycznej?
(Koło Studentów Filozofii przy Instytucie Filozofii UAM Poznań, 2013)
W swoich dziełach dotyczących historii filozofii chińskiej Feng Youlan nazwał daoizm „filozofią” tamtego świata”. Daodejing, tekst przypisywany mędrcowi Laozi, jest najstarszym i pierwszym z kanonicznych tekstów daoizmu. ...
Tradycja edukacji muzyką w kulturze chińskiej. Klasyczne źródła filozoficzne
(Uniwersytet Jagielloński, 2014)
W artykule opisuję tradycję edukowania za pomocą odpowiedniej muzyki, zapisaną w klasycznych pismach filozofii chińskiej. Muzyka była przez Chińczyków traktowana wyjątkowo, jako narzędzie silnego oddziaływania na umysł i ...
Music as a Tool for Self-Realization in Chinese Culture: Based on the Practice of Playing the Guqin
(David Publishing Company, 2015-04)
Music has always held an important place in Chinese culture and it has been deeply related to philosophy for ages.
In fact, one could say it played a key role in creating Chinese culture and civilisation. It could be ...
Koncepcja sztuki w klasycznym konfucjanizmie.
(Instytut Filozofii UJ, 2014)
Sztuka i filozofia w Chinach związane są ze sobą mocno i od dawna. Jak twierdzą badacze sztuki, trudno odnaleźć w chińskich archiwach pisma nawiązujące do innych przykładów działalności artystycznej, niż działalność ...