Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Muzyka swobodnie improwizowana – sztuka performatywna par excellence.
(Wydawnictwo LIBRON, 2013)
W artykule „W kierunku etyki improwizacji” napisanym w 1971, Cornelius Cardew, brytyjski kompozytor awangardowy zainteresowany improwizacją, zaproponował „bycie muzyką” jako modus działania improwizatorów, w odróżnieniu ...
Gŭqín (古琴) – muzyczny instrument filozofów. W jaki sposób gra na gu qin i słuchanie muzyki na nim wykonywanej prowadzi do mądrości?
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013)
Gŭqín, starożytny, chiński instrument strunowy sam w sobie jest zjawiskiem niezwykłym. Prawdopodobnie jest najstarszym instrumentem solowym, zachowanym do naszych czasów w formie nie zmienionej, co najmniej od 2500 lat. ...
Koncepcja sztuki w klasycznym daoizmie
(Towarzystwo Doktorantów UJ, 2013)
Koncepcje sztuki wypracowane na Dalekiego Wschodu nie są bynajmniej tak jednorodne, jak się wydaje z perspektywy Europy. Za to na pewno są znacznie się różniące od wypracowanych na „Starym Kontynencie”. W kulturach kręgu ...
Czy Daodejing Laozi daje podstawy do interpretacji mistycznej?
(Koło Studentów Filozofii przy Instytucie Filozofii UAM Poznań, 2013)
W swoich dziełach dotyczących historii filozofii chińskiej Feng Youlan nazwał daoizm „filozofią” tamtego świata”. Daodejing, tekst przypisywany mędrcowi Laozi, jest najstarszym i pierwszym z kanonicznych tekstów daoizmu. ...