Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 17
Rola asystenta rodziny w świetle Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – kolejna forma pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (the statute on
family support and surrogate care) has obliged municipalities to provide help for
dysfunctional families and their children. That is to be brought ...
„Niełatwo być rodzicem” – prezentacja głównych założeń programu skierowanego do rodziców korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
The parenting skills workshop named “It is not easy to be a parent” is an
answer to the needs of parents, pedagogues, social workers, and guardians. The
article is based on the author’s professional experience. Establishing ...
Rola rodziny a podejmowanie aktywności ruchowej przez studentów
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
A rational organization of leisure time should be a priority for the family
environment. This problem is particularly important in the era of modern civilization,
dominated by passive forms of recreation, resulting in ...
Rodzina w strukturze wychowania obywatelskiego i państwowego na Ukrainie
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Basic negative phenomena present among the youth of the contemporary
Ukrainian society are discussed in the article. An attempt has been made to identify
their causes. While defi ning the functions of the family and ...
Rodzinne wzorce komunikacyjne a kompetencje językowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wizji sukcesu edukacyjnego
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Learning disabilities are a problem of education in each country. Still there
are no eff ective methods to counter the phenomenon. Research results indicate that
learning disabilities are a common cause of dropping out ...
Rodzina w procesie konstruowania obrazu osób niepełnosprawnych. Rola płci w niepełnosprawności
(Uniwersytet Wrocławski ; Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa, 2012)
The issues related to the role of the family in the process of creating relationships
with ill and disabled people are discussed in the article. All individuals
posses concepts of the disabled that form their attitudes ...
Options of social services for people suffering from alcoholism and their families
(Serials Publications, 2012)
Social services are provided by a modern social security system, which includes eight social risks: sickness, invalidity, old age, widowhood, children, unemployment, housing and social exclusion. A person suffering from ...
Dysfunkcje współczesnej rodziny z perspektywy statystyki sądowej
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
The problems connected with the dysfunctions of the contemporary family
are the subject of the study. Judicial statistics related mostly to the proceedings of family
courts have been employed in the analysis. Emphasis ...
Wychowanie szczęśliwego człowieka podstawowym celem rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
There are numerous definitions of education. They are dependent on the
concept of who human beings are and what their place in the world is as well as on
the conditions of their existence, on what the communities expect ...
Koncepcja rodziny w przestrzeni litewskiej polityki rodzinnej
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
The family, its conceptualization and functioning, as well as family policy
are discussed at the personal, community and state level. Th is makes sense because
diff erent cultural, historical, ethical, social and other ...