Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 57
"L'histoire, le roman, le genre"
(2005)
Quelques réflexions sur le phénomène de la généricité, dans le contexte du roman historique contemporain. Les genres à succès d'une époque (comme le roman historique du 19e siècle) perdent leur efficacité parce qu'ils sont ...
Transfer technologii a gospodarka
(Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, 2005-12)
Transfer technologii jest obecnie kluczem do konkurencyjności i rozwoju ekonomicznego państw. Już wiele lat temu tacy ekonomiści, jak Robert Solow i Joseph Schumpeter, uznali inwestowanie w nowe technologie i ich upowszechnianie ...
The application of factorial analysis in the classification of the attributes of real estates
(Wydawnictwa AGH, 2005)
The base for differentiating factors comprises proper values determined based on the correlation matrix between the variables, i.e. variances differentiated by the subsequent fac tors. Based on this measure it is possible ...
New towns in the settlement system in Central-Eastern European countries
(New Towns Development Corporation (NTDC), The Ministry of Housing and Urban Development, 2005)
Rola i miejsce zrównoważonego rozwoju w działalności polskich przedsiębiorstw
(Politechnika Białostocka, Centrum Zrównoważonego Rozwoju i Zarządzania Środowiskiem., 2005)
Idea zwana zrównoważonym rozwojem narodziła się na skutek nadmiernego nagromadzenia się zagrożeń, które pozostawione same sobie mogłyby doprowadzić do zagłady cywilizacji. Problematyka rozwoju zrównoważonego jest niezmiernie ...
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
Marketing terytorialny
(Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2005)
W podrozdziale przedstawiono postać i zastosowanie marketingu w sferze odnoszącej się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Opisano charakterystykę, przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny ...
Rozum i historia
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2005-12)
Wpływ informacji generowanych przez otoczenie w kształtowaniu wspólnej polityki rolnej Unii Europejskiej
(Wydawnictwo SGGW, 2005)
W artykule autor porusza problematykę funkcjonowania organizacji jednoczących kraje europejskie w zakresie wspólnie prowadzonej polityki gospodarczej. Unia Europejska traktuje sprawy rolnictwa i wyżywienia jako priorytetowe. ...
Analiza krakowskiego rynku nieruchomości na tle wybranych krajów Unii Europejskiej
(Wydawnictwa AGH, 2005)
Wejście Polski do Unii Europejskiej wywołało ożywienie na rynku obrotu nieruchomościami. Obawy o wykupywanie tanich, polskich ziem przez obcokrajowców i podniesienie stawki VAT w budownictwie to najbardziej charakterystyczne ...