Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 18
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
Zarządzanie i marketing transferu innowacji
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2000)
Do tematyki innowacji przywiązuje się na świecie duże znaczenie. Uważa się innowacje za główny czynnik wzrostu ekonomicznego i konkurencyjności gospodarki. Coraz więcej uwagi poświęca się formowaniu i funkcjonowaniu tzw. ...
Wykorzystanie analizy scenariuszowej otoczenia w określeniu konkurencyjności sektora przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego
(2006)
The paper delineates possible ways of applying scenario analysis techniques to assess competitiveness of companies in the food and the agriculture sector. The first theoretical part of the paper presents methodology of ...
Stymulanty konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG-Spożywczy
(Uniwerstet Warmińsko-Mazurski, 2008)
W artykule zaprezentowano problematykę stymulant konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG – Spożywczy. W części teoretycznej podjęto próbę zdefiniowania konkurencyjności przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce ...
Proces restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji i jego determinanty w sektorze gastronomicznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2009)
W prezentowanym opracowaniu podjęto problematykę restrukturyzacji firm sektora gastronomicznego, która stanowi odpowiedź na zachodzące zmiany w polskiej gospodarce rynkowej. Restrukturyzacja firm, a właściwie placówek ...
Zarządzanie wiedzą warunkiem rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
(Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008)
Menedżerowie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego często zastanawiają się w jaki sposób zarządzać wiedzą i innowacjami, tak aby jego możliwości wykorzystać optymalnie, jak również tworzyć właściwe warunki dla jego rozwoju. ...
The use of comparative advance of WIG - Food companies
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008)
The aim of this paper was to present the possibilities of comparative advance gaining by chosen WIG-Food indexed companies. It has been considered that comparative advance is a relative measure of company market functioning, ...
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)
Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ...
Zastosowanie systemów informatycznych i internetu źródłem poprawy pozycji przedsiębiorstw rolno – spożywczych na rynku agrobiznesu
(Katedra Ekonomiki i Organizacji Agrobiznesu Akademii Rolniczej w Lublinie, 2005)
In the preliminary stage of the adaptation of Poland’s economy to EU structural requirements the main emphasis is put on the modernization of Polish agribusiness. The implementation of advanced IT systems is accompanied ...
Rola i możliwości rozwoju wiejskich gospodarstw rodzinnych jako jednostek organizacyjnych polskiego agrobiznesu
(Wydawnictwo SGGW, 2004)
W przedstawionym artykule autor określił rolę i możliwości wiejskich gospodarstw rodzinnych jako jednych z najważniejszych jednostek organizacyjnych polskiego agrobiznesu. Na wstępie scharakteryzowano rolników posiadających ...