Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Emocjonalizm Arystotelesa i znaczenie pojęcia katharsis
(Uniwersytet Jagielloński, 2011)
Artykuł przestawia zasadniczy problem w interpretacji pojęcia katharsis, który wyraża pytanie: „jaki sens funkcji celowościowej należy przypisać kategorii katharsis?”. Do którego elementu „sytuacji tragicznej”, tworzonej ...
Ogród ‘obywatelski’ starożytnej Grecji
(Universitas, 2008)
Sztuka jako świętowanie
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2003)
Art has been a privileged sphere in the sense that it appeales to art-receivers because of its power of taking them outside the sphere of everyday life (commonplaceness) and practicality. For the first time the
philosophers ...
Sztuka a integracja. Możliwości i konieczności
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2011)
Pytanie o integrację europejską w aspekcie artystyczno-estetycznym
otwiera podobną perspektywę jak pytanie o naturę czasu. Jednak w obu
przypadkach pytający nie jest już zdany tylko na intuicję. Zaległości związane z ...
Filozoficzny świat sztuki Arthura C. Danto
(Uniwersytet Jagielloński, 2006)
Mit Hellady a sztuka ogrodowa w Europie
(Universitas, 2008)
Sztuka. Twórczość. Artysta. Wybór pism z filozofii ekspresji
(Collegium Columbinum, 2011)
Przedstawiona czytelnikowi książka zawiera tłumaczenia ośmiu fragmentów
dzieł, autorstwa współczesnych filozofów; są to: Bernard Bosanquet,
Robin G. Collingwood, Benedetto Croce, Curt J. Ducasse, DeWitt
H. Parker, David ...
Sztuka z ducha natury. Kartezjusz wobec estetyki
(Uniwersytet Jagielloński, 2011)
Konsekwencją zabsolutyzowanej teorii bytu jest odpowiadająca jej aksjologia, przyjmująca istnienie wartości absolutnej. Taka wartość jest wezwaniem i wyzwaniem zarazem: wezwaniem poznawczym i wyzwaniem artystycznym. Artysta ...