Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Świat powieści Murakamiego Haruki – pomiędzy postmodernizmem a literaturą popkultury. Deformacja wizji artystycznej w polskich przekładach
(Księgarnia Akademicka, 2006)
The article is an analysis of Polish translations of two novels by Murakami Haruki: "The End of the World and the Hard-boiled Wonderland" and "South of the Border, West of the Sun". This analysis focuses on the problem of ...
"Kolor kwiatów drzewa śala przypomina, że wszystko co rozkwita, niechybnie szczeźnie" - o wpływie nauki buddyjskiej o niestałości wszechrzeczy (mujokan) na estetykę japońską okresu Heian (IX-XII ww.)
(UNIVERSITAS, 2004)
Niniejszy artykuł jest próbą analizy sposób wyrażania buddyjskiej koncepcji teologicznej o niestałości tego świata (mujokan) w literaturze i malarstwie japońskim z epoki Heian. Pokazano, za pomocą jak różnorodnych symboli, ...
„Elegia na śmierć żony” Kakinomoto no Hitomaro a problem przekładalności poezji starojapońskiej
(Księgarnia Akademicka, 2003)
The paper is a detailed analysis of two translations (English and Russian) of Kakinomoto no Hitomaro's (660-710) "The Elegy for My Dead Wife" (included in the first imperial anthology of Japanese poetry, "Man'yoshu"). This ...
Filozoficzny świat sztuki Arthura C. Danto
(Uniwersytet Jagielloński, 2006)
Mit Hellady a sztuka ogrodowa w Europie
(Universitas, 2008)
Ogród ‘obywatelski’ starożytnej Grecji
(Universitas, 2008)
Sztuka jako świętowanie
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2003)
Art has been a privileged sphere in the sense that it appeales to art-receivers because of its power of taking them outside the sphere of everyday life (commonplaceness) and practicality. For the first time the
philosophers ...
Polska w światowym obrocie handlowym
(Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, 2009)
Narrare humanum est. Włoski teatr narracji ostatniego trzydziestolecia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008)
In the 1980’s young artists of Italian theatre begin to work on restoring the communication between the stage and the audience and giving the theatre a new meaning, as its decline be¬comes a point of discussion. In time, ...