Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Meilė Lukšienė – inicjatorka pookupacyjnej reformy oświatowej na Litwie i twórca jej koncepcji
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
The article is concerned with the ideas of Meilė Lukšienė (1913–2009) – an
eminent scholar of the history of Lithuanian science, education, and literature, a social
activist, the initiator of the educational reform – ...
Rola tradycji i kultury w wychowaniu w rodzinie polskiej na przełomie XIX/XX wieku na kresach wschodnich (na przykładzie rodziny Jędrzejewiczów)
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
At the tum of the XX century Poland did not exist as an independent State.
Poles, especially those living under German and Russian occupation, were subjects to
aggressive nationalist policies. By promoting tradition, ...
Contemporary significance of popular pedagogy
(Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2022)
This article mirrors the contemporary significance concerning the essence of popular pedagogy and the importance of this science of education for the formation of human personality. The profound democratic transformations ...
Międzygeneracyjna transmisja wartości w rodzinach polskich w Drugiej Rzeczypospolitej w kontekście ideologii wychowawczej państwa w latach 1918–1939
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, 2015)
Międzypokoleniowy przekaz wartości jest niezbędnym warunkiem zachowania ciągłości kultury, a tym samym gwarantem przetrwania grupy. Wprowadzanie w świat wartości jest nieodłącznym elementem wychowania młodego pokolenia. ...