Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 144
Zaburzenia depresyjne - rola pielęgniarki w edukacji pacjenta i jego rodziny
(Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu, 2015-02-22)
Wstęp: Depresja jest przewlekłą, nawracającą chorobą. Zaburzeniu ulega nie tylko stan psychiczny i fizyczny człowieka, ale również jego funkcjonowanie w społeczeństwie. Chorzy i ich bliscy często wykazują się brakiem wiedzy ...
Rzecz o edukacji dzieci dla przyszłości społeczeństwa. Kilka refleksji wokół „sześciolatków w szkole”
(Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow, 2015)
Rozważania wokół szkolnej edukacji dzieci sześcioletnich prowadzę na
tle pytań o bariery blokujące rozwiązanie trudnego, jak się okazuje, problemu związanego
z przyszłością człowieka i społeczeństwa. Wiele jest powodów, ...
Współczesna edukacja w perspektywie relacji instytucjonalno-środowiskowych
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)
Analiza złożoności polityki oświatowej na wszystkich szczeblach edukacji zdominowana jest nieograniczonymi wpływami rodziców. Ten stan rzeczy powoduje, iż niewydolność w wielokierunkowym rozwoju ucznia spowodowana jest ...
Uniwersytet - wokół wartości
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2013)
The aim of the paper is to focused on discussion about the role of the university in today's world. A history of the university shows different understanding of knowledge through the centuries. A medieval university was ...
Formy edukacji wspierające przedsiębiorczość w pomorskiem
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2011)
Artykuł jest próbą przeglądu dostępnej oferty edukacyjno-szkoleniowej z zakresu przedsiębiorczości w regionie pomorskim. Autorki odnoszą się do działań instytucji otoczenia biznesu jak i uczelni wyższych oraz zwracają uwagę ...
Socjologiczne ujęcie „Innego” w szkole
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)
Kategoria „innego” obecna jest w wielu obszarach życia społecznego, w tym również w szkole. Pojęcie „inny” często tożsame jest z pojęciem „obcy”. Uczeń, który traktowany jest jako „inny”, jest równocześnie postrzegany jako ...
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole w optyce edukacyjnej
(KUL, 2014)
W tekście zaprezentowano zarys problemu agresji i przemocy występujących we współczesnej szkole. Przedstawiono przegląd wybranych statystyk policyjnych ukazujących zachowania agresywne młodzieży o charakterze przestępczym. ...
Regionalne zróżnicowanie dostarczania usług publicznych – wybrane aspekty metodologiczne
(Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, 2015)
Jednym z wymiarów skutecznej polityki regionalnej jest podnoszenie dostępności, jakości i efektywności usług publicznych. Szczególne znaczenie mają usługi publiczne o charakterze społecznym, które determinują jakość kapitału ...
Społeczeństwo informacyjne – społeczeństwem wiedzy
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)
W teorii i praktyce edukacyjnej wzrasta znaczenie mass mediów jako źródła przekazu treści kształcenia oraz wartości edukacyjnych. Mass media stają się także powodem niepokoju, gdyż zbyt łatwo i zbyt często prezentują ...
Rola wychowawcza ojca według Ef 6,4
(Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow, 2015)
Artykuł poświęcony jest analizie kryzysu ojcostwa w świecie współczesnym.
Chociaż na ten temat powstało wiele książek i artykułów, to jednak wydaje się,
że należy poświęcić więcej uwagi badaniu rzadko wykorzystywanych ...