Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Rola nauczyciela–tutora w procesie wspierania rozwoju osobistego uczniów
(2013)
The article presents the role of a teacher-tutor and its importance in the process of students’ personal development nowadays. Apart from introduction and summary, the publication specifies three main parts describing the ...
Edukacja aksjologiczna fundamentem w procesie jednoczenia Europy
(Akapit, 2008-10)
Wychowanie ku wartościom wyzwaniem dla współczesnej szkoły
(Liber Duo, 2007)
Ekologiczne wymiary edukacji instytucjonalnej
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2016-12)
Ekologiczność to zgodność z naturą. Konsekwentnie, troska ekologiczna to zabieganie o naturalność. W przypadku człowieka (osoby ludzkiej) oznacza to nie tylko troskę o przyrodę, ale i o społeczeństwo oraz o infokomponet. ...
Nieuchronność zmian edukacyjnych w zmieniającym się społeczeństwie
(Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2022)
Abstrakt
Cel. Artykuł przedstawia analizę zmian edukacyjnych, dokonujących się w warunkach zmieniającego się świata. Autorka na podstawie dostępnej literatury – a szczególnie książki profesora Mirosława J. Szymańskiego – ...
Prospołeczność jako wyzwanie pedagogiczne
(Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2023)
Wprowadzenie. Prezentowany materiał stanowi próbę wskazania znaczenia i roli prospołeczności dla indywidualnych biografii, ale także ujmuje ten problem w znacznie szerszym, społecznym, wymiarze. Dokonany subiektywny przegląd ...
Metoda projektu edukacyjnego w procesie kształcenia
(Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2011)
W ostatnim dziesięcioleciu międzynarodowe projekty edukacyjne stały się nowym zjawiskiem w wielu polskich szkołach, wzbudzając bardzo duże zainteresowanie nauczycieli i uczniów. Realizowane w szkołach projekty przyczyniły ...
Rodzice i nauczyciele o problemach pierwszych trzech miesięcy edukacji zdalnej
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2021)
Artykuł przedstawia problemy dotyczące pierwszych trzech miesięcy edukacji zdalnej, a więc edukacji prowadzonej w polskich szkołach od 25 marca do 26 czerwca 2020 r. – z perspektywy rodziców oraz nauczycieli. Wykorzystano ...
Podstawy prawne i organizacja systemu szkolnictwa we Francji z uwzględnieniem wpływu ministra edukacji na działalność szkół publicznych i prywatnych
(Wydawnictwo Sejmowe, 2022-03)
W artykule przedstawiono podstawy prawne oraz charakterystykę systemu oświatowego Francji. Omówiono status prawny prywatnych instytucji oświatowych i sposób ich finansowania. Analizie poddano system kształcenia nauczycieli ...
Szkoła włączająca czy wyłączająca? – rzeczywistość szkolna widziana oczami rodziców dzieci z zespołem Aspergera
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019)
W artykule zostały przedstawione wnioski dotyczące funkcjonowania w szkole dzieci z ZA wynikające z badań Polskiego Towarzystwo Zespołu Aspergera. Główne badanie zostało przeprowadzone w 2014 roku, było to pierwsze w Polsce ...