Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 24
Rola wychowawcza ojca według Ef 6,4
(Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow, 2015)
Artykuł poświęcony jest analizie kryzysu ojcostwa w świecie współczesnym.
Chociaż na ten temat powstało wiele książek i artykułów, to jednak wydaje się,
że należy poświęcić więcej uwagi badaniu rzadko wykorzystywanych ...
Kształtowanie tożsamości regionalnej i lokalnej w pracy salezjańskiej z dziećmi i młodzieżą na terenie miasta Szczecina
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)
Przygotowanie jednostki do życia społecznego opiera się na założeniu, by czynić zadość jej potrzebom i aspiracjom, ponieważ ona w konsekwencji późniejszego działania przyczyni się do dobra wszystkich. Charyzmat salezjański ...
Bursa szkolna w percepcji wychowanków
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2009)
Niniejszy artykuł dotyczy problematyki wychowania internatowego. Przedstawiono
w nim opinie wychowanków na temat bursy szkolnej, w której zamieszkiwali.
Opinie te najogólniej ujmując, obejmują takie aspekty życia placówki ...
Między proaktywnością i reaktywnością, czyli dylematy rodziców dzieci sieci
(Edukator Medialny, 2013)
Uwarunkowania zażywania przez młodzież substancji uzależniających. Opinie uczniów szkół ponadgimnazjalnych
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2009)
Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań, których celem było rozpoznanie
sytuacji i czynników sprzyjających kontaktom młodzieży ze środkami uzależniającymi oraz sformułowanie wytycznych dla podejmowania działań profilaktycznych.
Internat i bursa. Historia i współczesność
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2011)
Celem książki jest ogólna prezentacja najważniejszych kwestii, odnoszących się do burs i internatów szkolnych. Ukazane w niej zostały historyczne aspekty rozwoju placówek internatowych w Polsce, od czasów średniowiecznych ...
Od rozumienia ciała i psychiki do mediów i nowoczesnej techniki – o przemianach kompetencji współczesnych wychowawców szkolnych i akademickich
(Oficyna Wydawnicza SWPW, 2015)
Autorzy prezentują dwie hipotezy na temat kluczowych sprawności brakujących współczesnym wychowawcom. Pierwsza hipoteza odnosi się do sprawności biomedyczno-psychologicznych, a druga do sprawności technologiczno-medialno ...
Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2013)
Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko ...
Społeczno-wychowawcze skutki eurosieroctwa (na podstawie badań przeprowadzonych wśród uczniów szkoły podstawowej)
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2017)
Zjawisko eurosieroctwa to bardzo ważny problem społeczny, dotykający tysiące polskich rodzin. Nasilił się on po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej (2004 rok), wtedy to pojawiła się perspektywa wyjazdu i podjęcia ...