Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Który fundamentalizm, który? Czyli teoria poznania według Ernesta Gellnera.
(Polska Akademia Nauk Oddział w Krakowie, Instytut Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2000)
Historyczny film dokumentalny jako dyskurs metaforyczny, [w:] Media audiowizualne w warsztacie historyka, red. D. Skotarczak, Poznań 2008, s. 129-148.
(Instytut Historii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2008)
Humanistyka „nostalgiczna” a humanistyka cyfrowa – czyli w stronę: Trzeciej Kultury
(2016)
Artykuł poświęcony badaniu zjawisk kulturowych za pomocą narzędzi cyfrowych.
Metafora źródła
(Polska Akademia Nauk Oddział w Krakowie, Instytut Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002)
Metafora źródła - czyli film w funkcji poznawczej
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2002)
Oswajanie przeszłości w epoce ekranów. Audiowizualne gry kulturowe jako nowe formy konstruowania historycznych światów możliwych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2006)
Między historią a posthistorią - czyli historyczność schizofreniczna
(Oficyna Wydawnicza Epigram, 2011)
Kulturowy wymiar spiskowej interpretacji dziejów. Kilka uwag na marginesie książki Daniela Pipesa: Potęga spisku. Wpływ paranoicznego myślenia na dzieje ludzkości
(Polska Akademia Nauk Oddział w Krakowie, Instytut Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2000)
O pojęciu kultury
(Wydawnictwo UMCS, 2016)
Lublin jako ośrodek kultury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2018-10)
Kultura pełni niezwykle istotną rolę w życiu Lublina i jego mieszkańców, łącząc się z bogatym dziedzictwem historycznym i tradycją miasta oraz jego społeczności. Ma ona również istotny wpływ na jakość życia, zaspokajając ...