Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 26
Historyk wobec metodologii
(Instytut Pamięci Narodowej, 2012)
Źródła historyczne w „Trzeciej kulturze”: od biologii do informatyki
(Wydawnictwo DiG, 2015)
artykuł poświęcony nowym źródłom historycznym i badaniu historii za pomocą narzędzi cyfrowych
Rola postaci historycznej w edukacji – dotychczasowe doświadczenia a "nowa podstawa programowa z historii"
(Akademia Ignatianum Wydawnictwo WAM, 2011)
The article concerns the importance of a historical figure in teaching in Poland.
Odrąbana gałązka i piekielny żar. Śląski krajobraz w oczach Polaków na przełomie XIX i XX wieku
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2011)
Author makes an analyze visions of sceneries, which become typical landscape for polish people, who lived in times of XIX and XX century. Sketch shows, that nationality was identified by homestead land and just 'home' word ...
Groza w historycznym sztafażu. Motywy historyczne we współczesnej polskiej literaturze grozy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2014)
Ewolucja genologiczna w obrębie fantastyki grozy doprowadziła do poszukiwania nowych form wyrazu, prowokując do eksperymentowania z konwencją, do dyskusji z utartymi wzorcami, do odświeżenia skostniałych reguł kompozycyjnych. ...
Problematyka sporu o Górny Śląsk z lat 1919-1921 na tle innych wydarzeń z historii najnowszej Polski. Dotychczasowe doświadczenia w dziedzinie edukacji historycznej a nowa podstawa programowa
(Narodowe Centrum Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Instytut Historii Uniwersytetu Opolskiego, 2011)
Pamięć, tradycja i historia w perspektywie semiotyki tartuskiej
(Muzeum Ziemi Wieluńskiej, 2012)
Twierdze w Krzepicach i Dankowie w świetle najnowszych badań
(Wydawnictwo Napoleon V, 2015)
"The fortresses in Krzepice and Danków in the light of the latest research". The two castles in Krzepice and Danków are located not far from each other, upon the Liswarta River, on the boarder of Lesser Poland, Greater ...
Górny Śląsk jako region wielu granic - uwagi historyka
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2010)
The Essay was trying to present a lot intriguing aspects of the borders involved with Silesian area and Silesian culture.
The Author has assumed, that it is possible understanding the border in the Silesian area as state ...
Edukacja w Informacjonalizmie. Przypadek historii
(Edytor.org, 2011)
artykuł poświęcony edukacji historycznej w dobie nowych mediów i Internetu