Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 74
Wpływ Światowej Organizacji Handlu na prawa dziecka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2013)
Prawo WTO koncentruje się na sprawach handlu, jednak ma wpływ na inne dziedziny życia, w tym na prawa dzieci. Wpływ ten wywierany jest poprzez różne instrumenty handlowe, takie jak zakazy importowe, sankcje handlowe, ...
Skutki porozumień Światowej Organizacji Handlu w porządku prawnym Wspólnot Europejskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009)
Po wielu latach unikania przez ETS odpowiedzi wprost na pytanie o skutek bezpośredni porozumień WTO w porządku prawnym Wspólnot Europejskich w sprawie Portugalia przeciwko Radzie Trybunał zadecydował o odrzuceniu takiej ...
Networks and cooperation for sustainable development. The role of local authorities and clusters in regional development and economic growth
(European Center for Sustainable Development, 2014)
An important role of modern economy is to create a well-functioning system of
connections and supporting relations between local actors (entrepreneurs, business
environment institutions, R&D area and local authorities).Present ...
Pomiar podobieństwa obiektów w świetle skal pomiaru i wag zmiennych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2002)
W artykule zaprezentowano przegląd miar odległości obiektów w świetle skal pomiaru i sposobów wprowadzania wag zmiennych. Artykuł jest rozszerzoną i uzupełnioną wersją artykułu Walesiaka [1994]. W nowej wersji artykuł ...
Przegląd podstawowych zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2006)
The author discusses main applications of selected multivariate statistical methods in solving marketing problems. In the first part of the article classification of multivariate methods in marketing research was presented ...
Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych
(Akademia Ekonomiczna we WrocławiuWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1996)
From the point of view of various scales or measurement, the author considers the following problems of data analysis in marketing research: a) transformation of scales of measurement, b) normalization of values of variables.
Remarks on the dependence measures and the distance measures
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
The paper gives some proposals to construct measures of dependence, being the alternatives to the classical correlation coefficient. They are based on two other norms. One of the proposals uses relation between squared ...
Conjoint measurement w analizie danych marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1997)
The paper presents methodological aspects of conjoint measurement and applications or the method in marketing data analysis. In the final part of the paper a numerical example or metric conjoint analysis is discussed. We ...
Problemy decyzyjne w procesie klasyfikacji zbioru obiektów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
In the article eight major steps in a cluster analysis are discussed (see [Milligan 1996,342-343]):
1. Selection of objects to cluster,
2. Selection of variables to be used,
3. Decisions concerning variable normalisation,
4. ...
Model przewidywania lojalności klientów biur podróży z wykorzystaniem sieci neuronowej typu MLP
(PWE, 2011-08)
W niniejszym artykule przedstawiono istotę modelu przewidywania wystąpienia lojalności klientów oraz jego przykładowe zastosowanie i weryfikację dla organizatora turystyki działającego na polskim rynku. Na podstawie danych ...