• English 
    • English
    • polski
  • Help
  • Login
    • English
    • polski
Search 
  •   CeON Repository Home
  • Repozytorium CeON
  • Artykuły / Articles
  • Search
  •   CeON Repository Home
  • Repozytorium CeON
  • Artykuły / Articles
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 14

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach marketingowych 

Walesiak, Marek; Bąk, Andrzej (Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1997)
Omówiono ideę i typowe zastosowania analizy czynnikowej w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Przedstawiono jej znaczenie w określaniu pozycji danego produktu na rynku w stosunku do produktów konkurencyjnych (na ...
Thumbnail

Zagadnienie oceny podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych 

Walesiak, Marek (Główny Urząd Statystyczny, 1993)
Ocenę podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych przeprowadza· się na podstawie wartości cech syntetycznych. W pracy proponuje się dwa mierniki podobieństwa zbioru obiektów w czasie. ...
Thumbnail

Obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej 

Walesiak, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W artykule zaprezentowano obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej. Do podstawowych obszarów zastosowań tej miary należy zaliczyć: wyznaczanie macierzy odległości w ...
Thumbnail

Problemy decyzyjne w procesie klasyfikacji zbioru obiektów 

Walesiak, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
In the article eight major steps in a cluster analysis are discussed (see [Milligan 1996,342-343]): 1. Selection of objects to cluster, 2. Selection of variables to be used, 3. Decisions concerning variable normalisation, 4. ...
Thumbnail

Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych 

Dziechciarz, Józef; Walesiak, Marek (Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995)
Podstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. ...
Thumbnail

Przegląd podstawowych zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych 

Walesiak, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2006)
The author discusses main applications of selected multivariate statistical methods in solving marketing problems. In the first part of the article classification of multivariate methods in marketing research was presented ...
Thumbnail

Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych 

Walesiak, Marek (Akademia Ekonomiczna we WrocławiuWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1996)
From the point of view of various scales or measurement, the author considers the following problems of data analysis in marketing research: a) transformation of scales of measurement, b) normalization of values of variables.
Thumbnail

Syntetyczne badania porównawcze w świetle teorii pomiaru 

Walesiak, Marek (Główny Urząd Statystyczny, 1990)
W nielicznych pracach zagadnienia dotyczące syntetycznych badań porównawczych rozpatrywane są w aspekcie skal pomiaru cech. Na ogół tylko sugeruje się wpływ skal pomiaru cech na wyniki tego typu badań. Nie idą w ślad za ...
Thumbnail

Remarks on the dependence measures and the distance measures 

Jajuga, Krzysztof; Walesiak, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
The paper gives some proposals to construct measures of dependence, being the alternatives to the classical correlation coefficient. They are based on two other norms. One of the proposals uses relation between squared ...
Thumbnail

Conjoint measurement w analizie danych marketingowych 

Walesiak, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1997)
The paper presents methodological aspects of conjoint measurement and applications or the method in marketing data analysis. In the final part of the paper a numerical example or metric conjoint analysis is discussed. We ...
  • 1
  • 2

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo i napis Platforma Otwartej Nauki - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisu
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAffiliationTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsAffiliationTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorWalesiak, Marek (14)Dziechciarz, Józef (2)Bąk, Andrzej (1)Jajuga, Krzysztof (1)Affiliation
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu (14)
Subject
analiza danych (14)
badania marketingowe (5)conjoint analysis (2)miary odległości (2)odległość GDM (2)... View MoreDate Issued2010 - 2012 (1)2000 - 2009 (6)1990 - 1999 (7)LicenseDozwolony użytek (13)

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo i napis Platforma Otwartej Nauki - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisu