Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 14
Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach marketingowych
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1997)
Omówiono ideę i typowe zastosowania analizy czynnikowej w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Przedstawiono jej znaczenie w określaniu pozycji danego produktu na rynku w stosunku do produktów konkurencyjnych (na ...
Zagadnienie oceny podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych
(Główny Urząd Statystyczny, 1993)
Ocenę podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych przeprowadza· się na podstawie wartości cech syntetycznych. W pracy proponuje się dwa mierniki podobieństwa zbioru obiektów w czasie. ...
Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995)
Podstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. ...
Obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W artykule zaprezentowano obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej. Do podstawowych obszarów zastosowań tej miary należy zaliczyć: wyznaczanie macierzy odległości w ...
Pomiar preferencji studentów przy wyborze warunków zakwaterowania
(Główny Urząd Statystyczny, 1997)
Metoda conjoint analysis (measurement)l została pierwotnie zaproponowana na gruncie badań psychometrycznych. W zastosowaniach marketingowych służy do pomiaru preferencji konsumentów względem produktów opisanych wektorem ...
Pomiar odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na skali porządkowej – strategie postępowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012)
W artykule scharakteryzowano trzy strategie postępowania w pomiarze
odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na skali porządkowej:
1. Kodowanie kategorii (metody: zastąpienie kategorii rangami, kodowanie ...
Uogólniona miara odleglości GDM jako syntetyczny miernik rozwoju w metodach porządkowania liniowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W artykule zaprezentowano zastosowanie uogólnionej miary odległości ODM jako syntetycznego miernika rozwoju w metodach porządkowania liniowego. Scharakteryzowano uogólnioną miarę odległości oraz wskazano obszary jej ...
Miara odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na różnych skalach pomiaru
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W pracy Walesiaka [13] zaproponowano uogólnioną miarę odległości GDM, która umożliwia uwzględnienie w badaniach zmiennych mierzonych na skali: a) ilorazowej i (lub) interwałowej, b) porządkowej. W artykule zaproponowano ...
Conjoint measurement w analizie danych marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1997)
The paper presents methodological aspects of conjoint measurement and applications or the method in marketing data analysis. In the final part of the paper a numerical example or metric conjoint analysis is discussed. We ...
Przegląd podstawowych zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2006)
The author discusses main applications of selected multivariate statistical methods in solving marketing problems. In the first part of the article classification of multivariate methods in marketing research was presented ...