Search
Now showing items 1-10 of 27
Harmonijność inteligentnego rozwoju województw Polski
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2014)
Celem artykułu jest konstrukcja ścieżki harmonijnego rozwoju województw Polski z wykorzystaniem aparatu wielowymiarowej analizy statystycznej dla filarów umożliwiających ocenę inteligentnego rozwoju. Zidentyfikowano trzy ...
Identification of Regional Smart Specialisations on the Basis of aggregate Measures – A Case of the Dolnośląskie Voivodeship
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2020)
Research background: Strengthening endogenous potentials, enhancing competitive advantage based on research and innovation remains an important component of regional development policy. Over the years this task has been ...
Skale pomiaru w międzynarodowych badaniach marketingowych
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Opracowanie skal pomiaru dla międzynarodowych badań marketingowych jest przedsięwzięciem bardzo trudnym i złożonym. Badacze zajmujący się tą problematyką muszą rozważyć kwestię równoważności pomiarów ...
Aspekty teoretyczne segmentacji regionalnej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2007)
Znaczne zróżnicowanie przestrzennych uwarunkowań rynku światowego oraz specyfika rynków zagranicznych przyczyniają się do tego, że cechy konsumentów, ich preferencje, postawy, główni konkurenci i ich ...
Ocena dysproporcji międzyregionalnych jako podstawa informacyjna kształtowania polityki regionalnej Unii Europejskiej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
The objective of the hereby study is to identify interregional disproportions occurring in the Czech Republic, Poland, Hungary, and Slovakia. NUTS II type of units makes up the reference point.Measures describing production ...
Segmentacja rynków europejskich ze względu na rozwój społeczeństwa informacyjnego
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
The objective of the hereby elaboration is the segmentation o f the European Union markets andthe candidate countries, with regard to the information society development. The segmentation comprises ...
Segmentacja regionalna i konkurencyjność jako podstawy lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstwa zagranicznego
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Konkurencyjność jest pojęciem coraz częściej i powszechniej stosowanym. Może być rozpatrywana w rozmaitych aspektach i przekrojach. Zawiera sąd wartościujący, ma zdecydowany wydźwięk pozytywny, gdyż ...
Analysis of Employment Structure Diversification in Czech, Polish and Slovak Regions
(Faculty of Social and Economic Studies, University of J.E. Purkyně in Ústí nad Labem, 2010)
The article presents NUTS 2 level classification of Czech, Polish and Slovak regions with reference to sector structure of employment in 2000 and 2008. Classes comprising relatively homogenous Polish, Czech and Slovak ...
Factors of competitiveness vs. level and dynamics of economic growth in the European regional space
(Uniwersytet Hradec Kralove, Gaudeamus, Hradec Kralove, 2010)
The objective of the hereby study is the analysis and assessment of interrelations occurring between the selected attributes of regions’ competitiveness, as well as the level and dynamics of ...
A multivariate approach to the identification of initial smart specialisations of Polish voivodeships
(Equilibrium, 2020)
Research background: The identification of smart specialisations should be based on information allowing the identification of resources and capital in the regions, which constitute the unique value of the area providing ...