Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 25
Using GED (Generalized Error Distribution) for modeling distribution of the rates of return
(2013)
Distribution of the rates of return is one of the most commonly analyzed and used concepts at the capital market. While using density function of the rate of return, a classical assumption is frequently adopted that a given ...
Statystyczna analiza zmian liczby hoteli w Polsce w latach 1995-2004
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006)
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest statystyczna analiza zmian liczby hoteli ogółem i struktury hoteli ze względu na kategorię liczby gwiazdek w Polsce na przestrzeni lat 1995-2004.
Stan obecny i perspektywy rozwoju liczby abonentów telefonii komórkowej w Polsce w ujęciu statystycznym.
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009)
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest statystyczna analiza dynamiki liczby abonentów telefonii komórkowej w Polsce, budowa odpowiedniego modelu prognostycznego i próba jego wykorzystania do krótkookresowego ...
Wielowymiarowa analiza statystyczna poziomu rozwoju demograficznego Szczecina na tle innych miast wojewódzkich w Polsce
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009)
Celem artykułu jest statystyczna analiza poziomu rozwoju demograficznego miast wojewódzkich w Polsce. Kolejność poszczególnych miast wojewódzkich ustalono z uwagi na przyjęte kryterium ogólne oraz przeprowadzono analizę ...
Rekomendacje giełdowe jako źródło wiedzy dla inwestora indywidualnego
(MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2011)
W artykule przedstawiono wyniki badań jakości wydawanych rekomendacji giełdowych przez instytucje finansowe dotyczących spółek notowanych na WGPW. Porównano prognozowane przez te instytucje zmiany kursów akcji z odnotowanymi ...
Analiza poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego Polski na tle innych państw Unii Europejskiej
(MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2011)
W artykule celem ukazania miejsca Polski na społeczno-gospodarczej mapie państw Unii Europejskiej analizie poddano poziom rozwoju społeczno-gospodarczego 27 krajów unijnych. Zbudowano ranking tych państw oraz przeprowadzono ...
Internet w działaniach marketingowych firmy
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)
Artykuł porusza nowe podejście zyskujące coraz większe uznanie w działaniach marketingowych firmy. Obecnie udaje się zauważyć odejście od tradycyjnego podejścia, jakim jest marketing masowy na rzecz marketingu indywidualnego. ...
Towarzystwa funduszy inwestycyjnych - sztuka robienia dobrego wrażenia czy...
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2008)
Fundusze inwestycyjne powinny pełnić rolę pośrednika inwestycyjnego dla osób, które szukają możliwości inwestowania na rynku kapitałowym, ale nie chcą tego robić indywidualnie. W Polsce działa obecnie 35 towarzystw ...
Wpływ czynników społeczno-politycznych na działalność Otwartych Funduszy Emerytalnych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2011)
W artykule przedstawiono społeczno-polityczne przyczyny wprowadzenia w Polsce w 1999 roku reformy emerytalnej. Dokonano również oceny funkcjonowania Otwartych Funduszy Emerytalnych na przestrzeni 11 lat. Przedstawiono ...
Ewolucja struktury podmiotowej rynku w Polsce
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2011)
Celem artykułu jest statystyczna analiza zmian liczby przedsiębiorstw ogółem w Polsce w latach 1995-2009 oraz opis zaobserwowanych zmian w strukturze podmiotowej rynku. Przy zastosowaniu odpowiednich metod ilościowych ...