Search
Now showing items 1-10 of 25
Spółki Teleinformatyczne Jako Spółki Defensywne Na Giełdzie Papierów Wartościowych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012)
Okresem, w którym najczęściej mówi się o spółkach defensywnych, zaletach i wadach inwestowania w takie spółki oraz wskazuje się sposoby ich odpowiedniego doboru do portfela akcji, są okresy dużych, gwałtownych załamań na ...
Marka instytucji finansowych a jakość udzielanych rekomendacji giełdowych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013)
Skuteczne inwestowanie na rynku kapitałowym wiąże się z koniecznością nieustannego analizowania napływających na ten rynek różnego typu informacji. W przypadku inwestorów indywidualnych, traktujących giełdę papierów ...
Możliwości wykorzystania Internetu w działaniach marketingowych firmy
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006)
Pomijając klasyczne definicje „marketingu" można powiedzieć, że marketing jest to nic innego jak sztuka przekonania kogoś do kupna czegoś, czego dana osoba nie potrzebuje, najlepiej za cenę, której nie zapłaciłaby nawet ...
Sytuacja małych podmiotów handlowych w Polsce
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)
Po transformacji gospodarczej mającej miejsce w Polsce w 1989 roku, pierwszą dziedziną gospodarki poddaną procesom prywatyzacji był handel wewnętrzny. Początkowo prywatyzacją zostały objęte pojedyncze podmioty, a ...
Statystyczna analiza zmian liczby hoteli w Polsce w latach 1995-2004
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006)
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest statystyczna analiza zmian liczby hoteli ogółem i struktury hoteli ze względu na kategorię liczby gwiazdek w Polsce na przestrzeni lat 1995-2004.
Using GED (Generalized Error Distribution) for modeling distribution of the rates of return
(2013)
Distribution of the rates of return is one of the most commonly analyzed and used concepts at the capital market. While using density function of the rate of return, a classical assumption is frequently adopted that a given ...
Rekomendacje giełdowe jako źródło wiedzy dla inwestora indywidualnego
(MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2011)
W artykule przedstawiono wyniki badań jakości wydawanych rekomendacji giełdowych przez instytucje finansowe dotyczących spółek notowanych na WGPW. Porównano prognozowane przez te instytucje zmiany kursów akcji z odnotowanymi ...
Analiza poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego Polski na tle innych państw Unii Europejskiej
(MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2011)
W artykule celem ukazania miejsca Polski na społeczno-gospodarczej mapie państw Unii Europejskiej analizie poddano poziom rozwoju społeczno-gospodarczego 27 krajów unijnych. Zbudowano ranking tych państw oraz przeprowadzono ...
Internet w działaniach marketingowych firmy
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)
Artykuł porusza nowe podejście zyskujące coraz większe uznanie w działaniach marketingowych firmy. Obecnie udaje się zauważyć odejście od tradycyjnego podejścia, jakim jest marketing masowy na rzecz marketingu indywidualnego. ...
Towarzystwa funduszy inwestycyjnych - sztuka robienia dobrego wrażenia czy...
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2008)
Fundusze inwestycyjne powinny pełnić rolę pośrednika inwestycyjnego dla osób, które szukają możliwości inwestowania na rynku kapitałowym, ale nie chcą tego robić indywidualnie. W Polsce działa obecnie 35 towarzystw ...