Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Koncepcja korytarzy transportowych dla transportu ładunków ponadnormatywnych w Regionie Południowego Bałtyku
(Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania, 2010)
The paper presents the conception of transport corridors for overisize cargo’s transport in Baltic Sea Region, which one was developed by Program Oversize Baltic’s partners. The paper presents methodology for designation ...
Poprawa efektywności transportu nienormatywnego obsługującego farmy wiatrowe w Polsce
(Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania, 2010)
Article describes the growing market for wind power energy in Poland. The technical and organizational considerations of abnormal transport of wind turbines were shown. The authors analysed the existing transport operations ...
Koncepcja nowoczesnego połączenia szynowo-drogowego Gdańsk-Medyka
(Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania, 2010)
This article presents a general overview on the development of intermodal transport in Europe and highlights the problem of implementation of modern technological solutions in Poland. In the second part of the paper the ...
Analiza porównawcza kosztów połączenia intermodalnego Niemcy–Włochy
(Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania, 2010)
The analysis aims to provide structure and amount of costs of intermodal transport in relation Dortmund-Rome. It includes the comparison with the costs of road transport on the same route. The analysis was preceded by the ...
Uwarunkowania obsługi kontenerów 45-stopowych w portach europejskich
(Wydawnictwo Kreos, 2010)
Artykuł podejmuje problem konkurencyjności kontenerowych terminali portowych w Europie w aspekcie obsługi największych kontenerów standardowych, jakimi na rynku europejskim są kontenery 45-stopowe. Dokonano analizy czynników, ...
Uwarunkowania przewozu ładunków pojazdami niestandardowymi w Europie
(Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania, 2010)
Cargo transportation by vehicles longer and heavier is associated with the intermodal competition problem in transport. The constant tendency to increase the allowable parameters and masses of vehicles manifests also today. ...