Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
Sprawność internetowych narzędzi wyszukiwawczych z punktu widzenia badacza dziejów Polski
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej Kielce, 2012)
Artykuł prezentuje efekty badań nad przydatnością internetowych narzędzi wyszukiwawczych z punktu widzenia potrzeb badacza dziejów Polski poszukującego danych bibliograficznych i pełnych tekstów prac naukowych. Punktem ...
"Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok” a wyzwania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy
(Wydawnictwo Cum Laude Katowice, 2012)
Celem artykułu jest analiza założeń przedmiotu „Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok”, który od roku szkolnego 2012/2013 staje się składnikiem programu kształcenia w liceum ogólnokształcącym i technikum , pod kątem ...
Bibliometria metodą analizy i oceny dorobku naukowego historyków najnowszych dziejów Polski
(Wydawnictwo UMCS Lublin, 2012)
Postawy nauczycieli Lubelszczyzny wobec władzy i ustroju w latach 1957-1989
(Instytut Pamięci Narodowej Warszawa, 2012)
Najnowsza historia Polski w publikacjach "drugiego obiegu" w latach 1980-1981
(Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Katowice, 2012)
Do „drugiego obiegu” zaliczamy publikacje nielegalne, nie zatwierdzone przez cenzurę. Liczne wydawnictwa, związane z opozycją polityczną, prowadziły w latach 1980-1981 działalność zintensyfikowaną dzięki wzrostowi społecznego ...
Zabiegi cenzorskie w szkolnej edukacji historycznej w Polsce w latach 1944-1989
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Toruń, 2012)
Współczesna polska polityka historyczna, a wyzwania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy
(Wydawnictwo WAM Kraków, 2012)
Gra o społeczną pamięć prowadzona przez rządzących i opozycję nazywana jest polityką historyczną. Realizowana od dawna w ramach edukacji historycznej (w szkole i mediach), pod postacią indoktrynacji, stała się czynnikiem ...