Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 11
Ocenianie włączające w praktyce edukacyjnej jako szansa zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2014)
Tekst został poświęcony problematyce oceniania włączającego oraz jego wielopłaszczyznowego rozumienia. Charakteryzuje zasady i metody wykorzystywane w ocenianiu włączającym oraz omawia najważniejsze cele, którym powinno ...
Umiejętności dzieci 6-letnich rozpoczynających edukację w klasie I - komunikat z badań
(Oficyna Wydawnicza ATUT - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2014)
Tekst został poświęcony charakterystyce możliwości poznawczych dziecka 6-letniego uwarunkowanych zmianami zachodzącymi w układzie nerwowym. Omawia cechy rozwojowe dziecka decydujące o poziomie dojrzałości szkolnej i ...
Sześciolatek w szkole. Obowiązek szkolny - założenia i rozwiązania
(Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014)
Tekst przedstawia założenia zawarte w ustawie dotyczącej obowiązku szkolnego, którym od 2014 roku powinny zostać objęte dzieci 6-letnie. Autorka omawia kalendarium wprowadzanych zmian oraz dokonuje analizy porównawczej ...
Dziecko w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania – doniesienia z badań
(Wydawnictwo Akademickie ŻAK, 2014)
Tekst odnosi się do różnic pojęciowych istniejących pomiędzy trudnościami w uczeniu się czytania i pisania a specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania. Przedstawia najistotniejsze uwarunkowania diagnostyczne, ...
Uczeń z wadą słuchu w młodszym wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej – problemy i ich rozwiązania
(LIBRON, 2014)
Tekst został poświęcony przeglądowi problemów dotyczących trudności w uczeniu się dziecka z wadą słuchu w młodszym wieku szkolny. Autorka charakteryzuje zaburzenia mowy i jej odbioru wynikające ze stopnia ubytku słuchu. ...
Postawy rodzicielskie jako determinant prawidłowego rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w młodszym wieku szkolnym - komunikat z badań
(Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2014)
Tekst omawia mechanizmy genezy postaw oraz przedstawia i charakteryzuje pozytywne i negatywne postawy rodzicielskie. Wskazuje na zależności zachodzące pomiędzy zachowaniami przejawianymi przez rodziców, a ich wpływem na ...
Gotowość dziecka 6-letniego do uczenia się matematyki - komunikat z badań
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, 2014)
Tekst został poświęcony gotowości dziecka 6-letniego do uczenia się matematyki. Przedstawia mózgową organizację posługiwania się liczbami, ze zwróceniem szczególnej uwagi na istnienie specjalnej sieci połączeń nerwowych ...
Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka
(Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2014)
Tekst został poświęcony najważniejszym aspektom teorii poznania Lwa S. Wygotskiego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie w rozwoju jednostki interakcji społecznych oraz operacji znakowych. Autorka omawia i ...
Obszary gotowości funkcjonalnej a indywidualne możliwości poznawcze dziecka w młodszym wieku szkolnym
(Wydawnictwo Naukowe Wyzszej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi, 2014)
Tekst przedstawia kwestie dotyczące neurobiologicznych i neuropsychologicznych podstaw uczenia się, ze szczególnym zwróceniem uwagi na mechanizmy kompensacyjno-transferowe zachodzące w strukturach nerwowych a leżące u ...
Nowoczesne technologie multimedialne w edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym
(Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2014)
Tekst przedstawia interpretację pojęć dotyczących multimediów i technologii informacyjnej. Odwołuje się do koncepcji wielostronnego uczenia się, opartej na różnorodnych aktywnościach człowieka i jej korelacji z kształceniem ...