Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Spontaneous Expression and Spontaneous Improvisation: What Contemporary Improvising Artists Can Learn from Chinese Artist-Philosophers.
(Uniwersytet Jagielloński, 2014)
Spontaneous expression is a unique method of artistic creation that emerged from within
a circle of Chinese Confucian scholar-philosophers for whom artistic creation complemented their philosophical activities. Free ...
Tradycja edukacji muzyką w kulturze chińskiej. Klasyczne źródła filozoficzne
(Uniwersytet Jagielloński, 2014)
W artykule opisuję tradycję edukowania za pomocą odpowiedniej muzyki, zapisaną w klasycznych pismach filozofii chińskiej. Muzyka była przez Chińczyków traktowana wyjątkowo, jako narzędzie silnego oddziaływania na umysł i ...
Wúxīn jako metoda poznawcza, na podstawie klasycznych pism daoistycznych
(Wydawnictwo Biblioteka, 2014)
Chiński termin wúxīn tłumaczymy jako „nie-umysł” lub „pusty umysł”. Ten specyficzny stan umysłu, związany z „niemyśleniem”, brakiem wartościowania i rozróżniania, jest nieodłącznym elementem strategii działania wypracowanej ...
Koncepcja sztuki w klasycznym konfucjanizmie.
(Instytut Filozofii UJ, 2014)
Sztuka i filozofia w Chinach związane są ze sobą mocno i od dawna. Jak twierdzą badacze sztuki, trudno odnaleźć w chińskich archiwach pisma nawiązujące do innych przykładów działalności artystycznej, niż działalność ...
In Search of Praxeology of 'Improvised Art'. The Daoist Turn
(Academicians' Research Center, 2014-11)
The following essay is dedicated to free improvisation in music, and specifically to the search for tools to effectively carry out this activity. It concerns music, not in the sense of sound phenomena, but in the sense of ...