Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 37
Prawne możliwości uczestnictwa bibliotek w kształtowaniu konkurencyjności regionu
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2010)
Aktualne założenia rozbudowy i modernizacji infrastruktury edukacyjnej na Dolnym
Śląsku przewidują m.in. stworzenie nowoczesnego centrum informacji naukowej
i ekonomicznej. Jednym z realizowanych projektów jest ...
Analiza prospektywna sektora agrobiznesu w aspekcie rozwoju obszarów wiejskich
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005)
The article presents the prospective analysis of Polish agribusiness sector, which sheds light on the condidition of Polish agribusiness and its international potential in the preliminary phase of Poland s membership in ...
Lokalizacja przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w fazie transformacji
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009)
The author presents the list of Polish food enterprises according to their economic effectiveness and the most important sources of comparative advantages in Ma³opolska region in 2007. The performed study was conducted to ...
Działania innowacyjne firm przemysłu spożywczego jako element ich strategii
(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2012)
W 2010 roku promowano w Polsce działania w zakresie innowacyjności i upowszechniania wiedzy na jej obszarze. Działania te prowadziło Ministerstwo Gospodarki na skutek zaleceń Rady Ministerialnej OECD, która wcześniej ...
Wykorzystanie analizy scenariuszowej otoczenia w określeniu konkurencyjności sektora przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego
(2006)
The paper delineates possible ways of applying scenario analysis techniques to assess competitiveness of companies in the food and the agriculture sector. The first theoretical part of the paper presents methodology of ...
Aspekty innowacyjności jako instrument konkurencyjności regionu małopolskiego
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2011)
The article presents some aspects of innovativeness which are treated by the author as the instrument of competitiveness in the region of Małopolska. In the last two decades, that is in the phase of transforming the economy ...
Możliwości wykorzystania strategii konkurencji i marketingowych dla wzmacniania pozycji oraz potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw agrobiznesu
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004)
W artykule podjęto problematykę możliwości rozwoju, wzmocnienia pozycji rynkowej i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa agrobiznesu przy wykorzystaniu właściwie skonstruowanych strategii konkurencji i marketingowych. ...
Kwalitatywne determinanty konkurencyjności spółek z indeksu WIG-Spożywczy
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008)
The main aim of this paper is to present the most WIG-food important determinants of industry companies competitiveness, guoted at Warsaw Stock Exchange index. The determinants presented are believed to be main causative ...
Uwarunkowania i tendencje rozwoju agrobiznesu w Polsce i Unii Europejskiej
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)
W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania i rozwoju rolnictwa na terenie Unii Europejskiej określono zasady jednolitego funkcjonowania, ochrony i wspierania sektora rolnego w krajach członkowskich. Zasady te nazwano ...
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)
Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ...