Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 16
Dysfunkcje współczesnej rodziny z perspektywy statystyki sądowej
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
The problems connected with the dysfunctions of the contemporary family
are the subject of the study. Judicial statistics related mostly to the proceedings of family
courts have been employed in the analysis. Emphasis ...
Kształtowanie orientacji aksjologicznych w rodzinie i w szkole w opinii nastolatków
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Family and school – the most important social institutions in which the
young generation is prepared to live in tomorrow’s society. Analysis of the research revealed
that in the period of age from 14 to 19 the most ...
Życie rodzinne w Europie w XX wieku
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
Family life in Europe has undergone many changes in the twentieth century.
Th ese include the lifestyle of women, their legal freedom, family relations, relations
with partners, relations with the older generation, and ...
Cechy charakteru czy kompetencje i umiejętności – dylematy rodzica XXI wieku
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Who do we want to educate? Happy, kind and trustworthy people or
perhaps individuals equipped with many competences and skills – this is a dilemma
of contemporary parents, teachers, and educators. From the analysis of ...
Rodzina zagrożona wykluczeniem społecznym – przykłady dobrych praktyk w zakresie systemowych form pomocy
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
A systemic approach is essential in working with the families threatened
by social exclusion. This is expressed both in the perception of the family as
a whole and in the planning of interdisciplinary strategies of ...
The safety of functionaries in the special units of prison service and its influence on family life
(Akadémia ozbrojených síl gen. M. R. Štefánika Liptovský Mikuláš, 2012-10-05)
The article presents the results of researches conducted in order to establish the level of the sense of safeness in The Intervention Group of Prison Service. This unit Has been established in 2010 as a special unit whose ...
Wychowanie szczęśliwego człowieka podstawowym celem rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
There are numerous definitions of education. They are dependent on the
concept of who human beings are and what their place in the world is as well as on
the conditions of their existence, on what the communities expect ...
Koncepcja rodziny w przestrzeni litewskiej polityki rodzinnej
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
The family, its conceptualization and functioning, as well as family policy
are discussed at the personal, community and state level. Th is makes sense because
diff erent cultural, historical, ethical, social and other ...
Rodzina w życiu wybitnych uczonych. Przykład Kazimierza Twardowskiego (1866–1938)
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
Kazimierz Twardowski is considered to be the creator of the Lvov-Warsaw
philosophical school. Literature depicts him as an eminent scholar, teacher, organiser
of scientifi c life. Th e subject of dissertation in this ...
Rodzina – jej wartość i znaczenie z perspektywy życia Dorosłych Dzieci Rozwiedzionych Rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
We live in a world where our values and beliefs passed from one generation
to another are being redefined. The notions of marriage and family also receive
different meanings. Persons involved in my research often stressed ...