Profilaktyka agresji i przemocy w szkole w optyce edukacyjnej
dc.contributor.author | Przybysz-Zaremba, Małgorzata | |
dc.contributor.author | Katkoniene, Agata | |
dc.date.accessioned | 2014-12-17T12:34:47Z | |
dc.date.available | 2014-12-17T12:34:47Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | M. Przybysz-Zaremba, A. Katkonienė (2014), Profilaktyka agresji i przemocy w szkole w optyce edukacyjnej, „Społeczeństwo i Rodzina” Nr 38, (1/2014), s. 48-62. ISSN 1734-6614 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1734-6614 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/5908 | |
dc.description.abstract | W tekście zaprezentowano zarys problemu agresji i przemocy występujących we współczesnej szkole. Przedstawiono przegląd wybranych statystyk policyjnych ukazujących zachowania agresywne młodzieży o charakterze przestępczym. Dokonano przeglądu egzemplifikacji wybranych dokumentów określających działania profilaktyczne (Statut Szkoły, Szkolny Program Profilaktyki, Szkolny Program Wychowawczy), a także poddano analizie ich treści w celu sprawdzenia, czy dokumenty te zostały przygotowane zgodnie z przepisami ministerialnymi. Istotną kwestią poruszaną w tekście jest przegląd praktycznej profilaktyki prowadzonej w szkołach w województwie warmińsko-mazurskim. Autorki ukazują metody oraz strategie działań profilaktycznych prowadzonych przez placówki szkolne. W części końcowej tekstu opracowano implikacje dla praktyki edukacyjnej, które mogą okazać się pomocne w podejmowanych przez szkoły działaniach profilaktycznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | KUL | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | agresja | pl_PL |
dc.subject | przemoc | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | profilaktyka | pl_PL |
dc.title | Profilaktyka agresji i przemocy w szkole w optyce edukacyjnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.description.eperson | Małgorzata Przybysz-Zaremba |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Artykuły / Articles [15292]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.