Wyświetlanie pozycji 1-12 z 12

    • Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers’ Demands 

      Nalepka, Adam; Ujwary-Gil, Anna; Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University; Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (WSB-NLU, 2011)
    • Człowiek w organizacji XXI wieku. Wyzwanie dla współczesnego zarządzania 

      Kowalczyk, Elżbieta; Roszyk-Kowalska, Gabriela; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2016-12-31)
      XXI wiek przynosi wiele wyzwań organizacjom oraz ludziom którzy często muszą sprostać różnym, nierzadko sprzecznym, wymaganiom związanym ze zmianami społecznymi, technologicznym, czy gospodarczymi. Mnogość i różnorodność ...
    • Economic Policy, Business, and Management in the Post-Pandemic Perspective 

      Ujwary-Gil, Anna; Florek-Paszkowska, Anna; Kozioł, Artur; Institute of Economics, Polish Academy of Sciences (Institute of Economics, Polish Academy of Sciences, 2023)
      Meeting employee interests depending on the age and form of employment Abstract The aim of this chapter is the identification and assessment of meeting employee interests among the employed in standard and non-standard ...
    • Financing and management of public sector investments on local and regional levels 

      Maśloch, Grzegorz; Jarosiński, Krzysztof; Grzymała, Zbigniew; Opałka, Benedykt (Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2015)
    • The Impact of the Digital World on Management and Marketing 

      Mazurek, Grzegorz; Tkaczyk, Jolanta; Kaplan, Andreas M.; Kurasiński, Artur; Blasiak, Kevin; Frąckiewicz, Ewa; Małagocka, Karolina; Mielcarz, Paweł; Osiichuk, Dmytro; Wnuczak, Paweł; Prystupa, Kaja; Starostka, Justyna; Constantinescu, Mihaela; Mróz, Bogdan; Plata-Alf, Dagmara; Przegalińska, Aleksandra K.; Zembik, Marta; Hajduk, Grzegorz; Mróz-Gorgoń, Barbara; Szymański, Grzegorz; Ratajczyk, Monika; Redondo Hernandez, Wendy; Tomczyk, Przemysław; Sobocińska, Magdalena; Górska, Anna; Kall, Jacek; Kaufmann, Hans Ruediger; Manarioti, Agapi; Przybylska, Wiktoria; Kowalczuk, Jessica; Kucia, Michał; Mącik, Radosław; Wolny, Robert (Poltext, 2016-10-01)
      The book aims to give an insight into the multifacetedness of changes the Internet – referred to here as the digital world – triggers in both theory and practice of marketing and management. The book has been divided into ...
    • Management of Organization in the Age of Globalization 

      Szpakowski, Mirosław K. (Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., 2012)
    • Management of Organization in the Age of Globalization 

      Szpakowski, Mirosław K.; Kolbus, Barbara; Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie (Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., 2012)
      We are witnesses to deep transformations which touch nearly all aspects of life. The fast pace of changes, and especially technological advancement, has never been so visible. The world is becoming global and organizations ...
    • New Challenges in Economic Policy, Business, and Management 

      Ujwary-Gil, Anna; Gancarczyk, Marta; Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk; Uniwersytet Jagielloński (Institute of Economics, Polish Academy of Sciences, 2020)
      Industrial policy has been recently broadened by smart, place-based, bottomup, and micro-level approaches to industrial transformations towards competitiveness. The contributions gathered in this volume combine these ...
    • Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem 

      Pyżalski, Jacek; Merecz, Dorota; Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera (Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010)
    • Understanding Brand Management 

      Ganassali, Justyna; Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (Wydawnictwo Placet, 2023-10-30)
      We are delighted to be able to offer you a handbook to help students to learn about the brand concept and brand management processes. It is an integral part of a simulation game brandY available on the https://brandygame.eu/ ...
    • Zarządzanie i przedsiębiorczość w rozwoju biznesu 

      Firlej, Krzysztof; Gorzelany - Dziadkowiec, Magdalena; Kozień, Ewa; Misiołek, Krzysztof; Machaczka, Józef; Fudaliński, Janusz; Bober, Tomasz; Smutek, Halina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2012)
      Powstające nowe struktury przedsiębiorstw i budowane przez nie strategie oraz nowoczesne podejście innowacyjne przyczynia się do stworzenia modelu, który warunkuje osiąganie przewagi konkurencyjnej i wypracowywania optymalnych ...