dc.contributor.author | Basińska, Beata Aleksandra | |
dc.contributor.author | Wiciak, Izabela | |
dc.date.accessioned | 2015-01-08T22:57:47Z | |
dc.date.available | 2015-01-08T22:57:47Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | B. A. Basińska, I. Garnik (red.). Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy (s. 56-76). Gdańsk: Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-62197-21-7 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6000 | |
dc.description | rozdział w monografii | pl_PL |
dc.description.abstract | Cel. Integracja efektywnego zarządzania procesami pracy i wykorzystania potencjału zasobów ludzkich warunkuje rozwój organizacji. Jest to szczególnie istotne w organizacjach publicznych, w których wyniki pracy nie zawsze są zgodne z oczekiwanymi standardami. Prezentowana praca stanowi studium przypadku zarządzania kompetencjami w administracji publicznej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych na przykładzie polskiej Policji.
Metoda. W prezentowanej pracy zastosowano metodę studium przypadku. Projekt „Wytworzenie systemu oceny i rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej Policji” zawierał model zarządzania kompetencjami z wykorzystaniem aplikacji informatycznych, e-learningu i platformy do badań on-line. Zakres projektu obejmował kadrę kierowniczą średniego i wyższego szczebla polskiej Policji. Przeprowadzono analizę celów, założeń, działań, zasobów merytorycznych, procesu wykonania i przewidywanych rezultatów projektu, zarówno pod kątem korzyści, jak i potencjalnych zagrożeń.
Wyniki. Analizie poddano cztery grupy zadań związanych z zarządzaniem modelem kompetencji. W pierwszej zawarto model kompetencji i narzędzia pomiaru, które zostały wykonane z wykorzystaniem wywiadów, metody 360 stopni i narzędzi psychometrycznych, oraz mapę kompetencji wraz ze wskaźnikami behawioralnymi. Kolejne dwie grupy zadań obejmowały moduł oceny kompetencji oraz moduły szkoleniowe i rozwojowe dla użytkowników systemu i uczestników. Następnie przygotowano aplikacje informatyczne i platformę internetową do prowadzenia badań on-line.
Dyskusja. Wprowadzenie spójnego systemu zarządzania kompetencjami, zintegrowanego z platformą on-line, może przyczynić się do rozwoju organizacji. Przewidywane główne bariery wykorzystania projektu są uwarunkowane czynnikami technicznymi, psychologicznymi i społecznymi. Oczekiwane wartości dodane wynikają przede wszystkim z wykorzystania aplikacji i platformy internetowej.
Oryginalność/Wartość. Model zarządzania kompetencjami z wykorzystaniem platformy internetowej integruje zarządzanie zasobami ludzkimi z wynikami pracy i realizacją kluczowych procesów. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | NCBiR projekt rozwojowy nr OR00002611 | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | zarządzanie | pl_PL |
dc.subject | badania online | pl_PL |
dc.subject | projekt | pl_PL |
dc.subject | aplikacje informatyczne | pl_PL |
dc.subject | kompetencje | pl_PL |
dc.subject | efektywność | pl_PL |
dc.subject | e-learning | pl_PL |
dc.title | Zastosowanie aplikacji internetowych i e-learningu w zarządzaniu kompetencjami: studium przypadku | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wydział Administracji, Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie | pl_PL |
dc.description.eperson | Beata Basinska | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |