Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 12
Ordinal variables in the segmentation of advertisement receivers
(Springer-Verlag, 1998)
The paper presents segmentation study, which employs methods of classification to single out the segments. The variables measured on the ordinal scale were used as the criteria of market segmentation. Variables used reflected ...
Standardisation of Data Set Under Different Measurement Scales
(Springer-Verlag, 2000)
Standardisation of multivariate observations is the important stage
that precedes the determination of distances (dissimilarities) in clustering and
multidimensional scaling. Different studies (e.g. Milligan and Cooper ...
Rekomendacje w zakresie strategii postępowania w procesie klasyfikacji zbioru obiektów
(Wydawnictwo AE w Krakowie, 2005)
W pierwszej części artykułu wyróżniono i scharakteryzowano cztery podstawowe problemy decydujące o skali trudności zagadnienia klasyfikacji. Następnie w syntetycznej formie zaprezentowano problemy decyzyjne wymagające ...
Segmentacja rynku. Kryteria i metody
(Wydawnictwo AE w Krakowie, 2000)
Na podstawie literatury przedmiotu w artykule przedstawiono wybrane zagadnienia teoretyczne i metodologiczne dotyczące segmentacji rynku. Scharakteryzowano w tym kontekście:
- przydatność wykorzystywanych zmiennych będących ...
Ocena stabilności wyników klasyfikacji z wykorzystaniem analizy replikacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008)
Ocenę wyników klasyfikacji można przeprowadzić m.in. wykorzystując analizę replikacji. Replikacja dotyczy przeprowadzenia procesu klasyfikacji zbioru,obiektów na podstawie dwóch prób wylosowanych z danego zbioru danych, a ...
Problemy wyboru w procedurze conjoint analysis
(Wydawnictwo AE w Krakowie, 2002)
W artykule w syntetycznym ujęciu zaprezentowano procedurę conjoint analysis. Scharakteryzowano te kroki procedury, które wymagają zasadniczych rozstrzygnięć decyzyjnych z punktu widzenia metodologii conjoint analysis. ...
Wkład ośrodka wrocławskiego w rozwój teorii i zastosowań metod taksonomicznych
(Wydawnictwo AE w Krakowie, 1990)
Propozycja uogólnionej miary odległości w statystycznej analizie wielowymiarowej
(Internetowa Oficyna Wydawnicza. Centrum Statystyki Regionalnej, 2002)
W artykule zaproponowano uogólnioną miarę odległości GDM możliwą do zastosowania dla zmiennych mierzonych na skali ilorazowej i (lub) przedziałowej oraz dla zmiennych porządkowych. W konstrukcji uogólnionej miary odległości ...
Ekonometryczne modelowanie zjawisk marketingowych
(T. Kufel, M. Piłatowska, „Dynamiczne modele ekonometryczne”, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, 51-62, 2003)
On the General Distance Measure
(Springer-Verlag, 2003)
In Walesiak [1993], pp. 44-45 the distance measure was proposed, which
can be used for the ordinal data. In the paper the proposal of the general distance
measure is given. This measure can be used for data measured in ...