Wpływ modernizacji linii kolejowej E65 na dystanse czasowe do miast wzdłuż wschodniego korytarza Projektu SoNorA
dc.contributor.author | Wiskulski, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2015-02-12T07:51:59Z | |
dc.date.available | 2015-02-12T07:51:59Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Wiskulski T., Wpływ modernizacji linii kolejowej E65 na dystanse czasowe do miast wzdłuż wschodniego korytarza Projektu SoNorA, [w:] Z. Taylor (red.), Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, tom XVIII, Komisja Geografii Komunikacji Polskiego Towarzystwa Geograficznego w Warszawie, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN w Warszawie, Warszawa 2011, s. 191-200. | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-5915 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6190 | |
dc.description.abstract | Projekt SoNorA (South North Axis) powstał jako następstwo projektu badawczego Adriatic-Baltic Landbridge (A-BL). Przewidywany czas realizacji projektu to okres czterdziestu miesięcy, począwszy od listopada 2008 r. do lutego 2012 r. Celem nadrzędnym projektu SoNorA jest wsparcie sieci transportowej, łączącej porty Morza Bałtyckiego z portami Adriatyku. Wsparcie to składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza polega na doskonaleniu sieci w relacji północ-południe, druga natomiast na przyśpieszeniu wykonalności brakujących elementów w już istniejącej sieci transportowej. Cele te, poprzez zwiększenie konkurencyjności i dostępności komunikacyjnej portów biorących udział w projekcie mają stworzyć alternatywę dla największych ośrodków portowych Morza Północnego, odciążając je tym samym z obsługiwanych ładunków. Ponadto, większość polskiego importu i eksportu obsługiwane jest przez porty niemieckie, skąd przewożone są za pomocą transportu samochodowego do Polski, powodując tym samym zwiększenie kosztów zewnętrznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Oświatowe FOSZE | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | SoNorA | pl_PL |
dc.subject | E65 | pl_PL |
dc.subject | CMK | pl_PL |
dc.subject | KDP | pl_PL |
dc.subject | transport kolejowy | pl_PL |
dc.title | Wpływ modernizacji linii kolejowej E65 na dystanse czasowe do miast wzdłuż wschodniego korytarza Projektu SoNorA | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Geogafii, Uniwersytet Gdański | pl_PL |
dc.description.eperson | Tomasz Wiskulski |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.