Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁukaszewicz, Jerzy
dc.date.accessioned2015-02-19T09:06:58Z
dc.date.available2015-02-19T09:06:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationJ. Łukaszewicz, Krytyka myślenia artystycznego, Estetyka i Krytyka, Nr 28 (1/2013), ss. 261-271pl_PL
dc.identifier.issn1643-1243
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6267
dc.description.abstractArtykuł jest próbą usystematyzowania poglądów dotyczących myślenia arty-stycznego i warsztatu trybów narracyjnych: „obrazu historii” oraz „historii obrazów”. Przyjęta koncepcja krytyki winna wydobyć i wyróżnić to, co istotne u progu fenomenu tworzenia w sztuce filmowej. Wydaje się, że przyjęta metoda z założenia uproszczonych dowodów czerpanych z myśli oraz uzasadnień filozoficznych ugruntuje i usystematyzuje pojęcia realizacji dzieła filmowego również jako struktury intelektualne, oparte na powrocie do idei głęboko pojętego humanizmu. Zabieg ten wydaje się dość karkołomny, jednak podjęcie tej próby, będącej także wyzwaniem dla autora, wynika między innymi z konieczności uporządkowania wiedzy dla studiujących na kierunkach sztuk filmowych.pl_PL
dc.description.abstractThis article is an attempt at systematizing the views on artistic thinking and on the two modes of narrative technique: “image of history” and “history of images.” The adopted concept of criticism aims to extract and highlight what is most rele-vant at the start of the creative phenomenon of the film making process. It seems that the adopted method, consisting in simplified proofs derived from thought and from philosophical reasoning, may help to truly ground and systematize the con-cepts connected with film making also as intellectual structures, based on the idea of returning to the true nature of humanism. This approach seems quite risky, yet, however challenging for the author it may be, it also seems crucial from the point of view of organizing the knowledge of those studying the film arts.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherJagiellonian Universitypl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectmyślenie artystycznepl_PL
dc.subjectobraz historiipl_PL
dc.subjecthistoria obrazupl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectsztukapl_PL
dc.subjectdzieło filmowepl_PL
dc.titleKrytyka myślenia artystycznegopl_PL
dc.title.alternativeCriticism of Artistic Thinkingpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Śląskipl_PL
dc.description.epersonDominika Czakon
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska