Show simple item record

dc.contributor.authorWiskulski, Tomasz
dc.date.accessioned2015-02-23T07:08:43Z
dc.date.available2015-02-23T07:08:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWiskulski T., Dostępność transportowa centrów turystycznych Chorwacji na przykładzie transportu lotniczego, [w:] T. Wiskulski, M. Pilarski (red.), Współczesne zagadnienia, problemy i wyzwania w badaniach geograficznych, tom II, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013, s. 165-172pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7865-072-0
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6307
dc.description.abstractCelem pracy jest przedstawienie przez autora zróżnicowania ruchu turystycznego wybrzeża Chorwacji w podziale na regiony NUTS-3 w porównaniu z dostępnością komunikacyjną dla transportu lotniczego jako jednego z dwóch głównych środków transportu kształtujących ruch turystyczny tego kraju. Regiony nadmorskie Chorwacji znajdują się w strefie izochrony 120 minut sześciu portów lotniczych usytuowanych na terytorium tego kraju oraz prawie w całości w zasięgu izochrony 60 minut. Wyjątkiem są regiony Licko-Senjski oraz Dubrovacko-Neretvanski, który to jest oddzielony od głównej części kraju poprzez 17 km pas wybrzeża Bośni i Hercegowiny. Tak gęsta sieć portów lotniczych przyczynia się do realizacji postulatu przewozowego dotyczącego dostępności i bezpośredniości obszarów docelowych. Świadczy o tym rosnący w okresie lat 2000-2011 ruch pasażerski w wyżej wymienionych portach. Nie bez znaczenia dla wielkości przewozów transportem lotniczym pozostaje dostępność transportowa dla transportu samochodowego, gdzie czas potrzebny na dotarcie do miejsca docelowego dla turysty z Polski wynosi około 14 godzin. W przypadku tego środka transportu trudno jest mówić o realizacji postulatu przewozowego dotyczącego bezpieczeństwa podróżnych (spadek koncentracji kierowców przy długim czasie jazdy), natomiast bezpośredniość i relatywna taniość względem transportu lotniczego pozostają głównymi czynnikami decydującymi o wyborze tego środka transportu. W przypadku transportu samochodowego możemy mówić również o postulacie masowości przewozów, ale nie we wszystkich przypadkach. Postulat ten nabiera znaczenia jedynie w przypadku wyjazdów zorganizowanych przy przejazdach autokarowych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiegopl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectpostulaty przewozowepl_PL
dc.subjecttransport lotniczypl_PL
dc.subjectdostępność transportowapl_PL
dc.subjectChorwacjapl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.titleDostępność transportowa centrów turystycznych Chorwacji na przykładzie transportu lotniczegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, Zakład Organizacji Turystyki i Rekreacjipl_PL
dc.description.epersonTomasz Wiskulski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska