Małe miasto i wielka historia
Abstract
Na przykładzie Wielunia, analizując urzędowe dokumenty takie jak: Strategia rozwoju społeczno gospodarczego gminy Wieluń na lata 2004-2013, Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Wieluń na lata 2007-2013, Program rozwoju kultury w Wieluniu na lata 2010-2015 autor zwraca uwagę jak historia miasta jest wykorzystywana do promocji miejsca. Samoopis przeszłości w dokumentach formalnych koncentruje się na trzech aspektach regionu (wieluńskiego) i adekwatnie trzech narracjach dotyczących jego przeszłości: 1/region w sensie kulturowym, 2/region jako korporacja, 3/marketing terytorialny. W rezultacie tych działań kultura i historia lokalna z jej endogennością, ortogenetycznością, autentycznością i tożsamością staje się z wolna kulturą translokalną z właściwą jej egzogennością, heterogenetycznością, przekładem kulturowym i identyfikacją z tym, co poza lokalnością.
Collections
- Artykuły / Articles [15292]