Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorToczyski, Piotr
dc.date.accessioned2015-04-01T07:04:55Z
dc.date.available2015-04-01T07:04:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationToczyski Piotr (2014). O sednie terminu „social media”. „Web 2.0” a sprawność użytkowników w „generowaniu treści”. Kultura Popularna 3 (41)pl_PL
dc.identifier.issn1644-8340
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6555
dc.description.abstractWychodząc od ilościowego nadmiaru definicji „social media” i zarazem ich niedoboru pod względem jakości, wykonuję przegląd definicji tego pojęcia od 1896 roku. Okazuje się, że terminem „social media” w naukach społecznych posługiwano się już na ponad sto lat przed internetem. Współczesne rozstrzygnięcia definicyjne rozbijają się nie tylko o kompetencje definiujących „social media”, ale także o takie pojęcia jak „treść”, „użytkownik”, „społeczność” czy „Web 2.0” oraz ich wzajemne relacje w środowisku internetu opartego o „treści tworzone przez użytkowników.pl_PL
dc.description.abstractDeparting from the problem of quantitative overload of “social media” definitions and their diverse quality I review “social media” definitions since 1896. It occurs that social scientists used it even more than 100 years before the internet emerged. Contemporary solutions in defining the term “social media” lack coherence not only because of competencies show by those who define, but also because of lack of reflexivity on notions such as „content”, „user”, „community” or “Web 2.0” and their mutual relationships within the online environment based on “user-­generated content.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectinformation skillspl_PL
dc.subjectdigital literacypl_PL
dc.subjectdigital skillspl_PL
dc.subjectWeb 2.0pl_PL
dc.subjectsocial mediapl_PL
dc.titleO sednie terminu „social media”. „Web 2.0” a sprawność użytkowników w „generowaniu treści”.pl_PL
dc.title.alternativeOn the essence of term “social media”: “Web 2.0” and users’ cognizance in “generating content"pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.description.epersonPiotr Toczyski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska