Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCudo, Andrzej
dc.contributor.authorJaśkiewicz, Marta
dc.date.accessioned2015-04-20T20:19:08Z
dc.date.available2015-04-20T20:19:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-0-9928772-6-2
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6646
dc.description.abstractThe aim of this review is showing the impact of playing computer action games on the cognitive processes- mostly on attention. Firstly, we described results from behavioral research indicating that the influence of playing computer games on attention, working memory, short-term memory or cognitive flexibility is not consistent. Secondly, results checking the impact of training connected with computer action games on event-related potentials (such as: N1, P1, P2, P3) are mentioned. Additionally, we present longitudinal studies carried out to investigate the persistence of computer action game training on cognitive abilities. Finally, we give some critical view of factors such as: playing experience, kind of game, participants’ sex and motivation which can affect the result of mentioned studies.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherSCIEMCEE
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectcognitive functionsen
dc.subjectaction computer gameen
dc.titleThe Impact of Computer Action Games on the Cognitive System: a Short Reviewen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.contributor.organizationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl_PL
dc.description.epersonAndrzej Cudo


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.