Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkibska, Joanna
dc.date.accessioned2015-04-26T20:31:50Z
dc.date.available2015-04-26T20:31:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationJoanna Skibska: Dziecko w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania – doniesienia z badań. [w:] A. Karpińska, M. Zińczuk, red., Dydaktyczna refleksja o edukacyjnych priorytetach. Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2014, s. 118-132.
dc.identifier.isbn978-83-62015-81-8
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6686
dc.description.abstractTekst odnosi się do różnic pojęciowych istniejących pomiędzy trudnościami w uczeniu się czytania i pisania a specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania. Przedstawia najistotniejsze uwarunkowania diagnostyczne, na podstawie których możemy mówić o specyficznych trudnościach. Dokonuje przeglądu definicji specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu oraz typologii tych trudności, a także omawia kwestie dotyczące zagrożenia specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualności każdego dziecka oraz prawidłowej oceny jego możliwości i umiejętności w zakresie czytania i pisania. Tekst przedstawia również badania porównawcze dotyczące trudności w czytaniu i pisaniu występujących u uczniów klas II, którzy jako 6- i 7-latki przekroczyli próg szkoły.pl_PL
dc.description.abstractThe following text refers to the conceptual differences between difficulties in learning to read and write and the specific difficulties in learning to read and write. It presents the most important diagnostic conditions on the basis of which we may speak about the specific difficulties. Furthermore, the article reviews definitions of the specific difficulties in reading and writing as well as the typology of these difficulties and discusses the issues concerning the risk of the specific difficulties in reading and writing with particular emphasis on the individuality of every child and the proper evaluation of his/her abilities and skills in the scope of reading and writing. It also presents the comparative study on the difficulties in reading and writing existing among children in second grade who crossed the school’s threshold when they were six or seven years old.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Akademickie ŻAKpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectniespecyficzne trudności w uczeniu czytania i pisaniapl_PL
dc.subjectspecyficzne trudności w uczeniu czytania i pisaniapl_PL
dc.subjectzagrożenie specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniupl_PL
dc.subjectdostosowanie wymagańpl_PL
dc.subjectocena możliwości dziecka z trudnościami w uczeniu siępl_PL
dc.subjectnonspecific difficulties in learning to read and writeen
dc.subjectspecific difficulties in learning to read and writeen
dc.subjectrisk of specific difficulties in reading and writingen
dc.subjectadjustment of requirementsen
dc.subjectevaluation of abilities of a child with difficulties in learningen
dc.titleDziecko w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania – doniesienia z badańpl_PL
dc.title.alternativeThe Early School Age Child With Difficulties in Learning to Read and Write – Report on the Studyen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl_PL
dc.description.epersonMirosław Skibski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.