dc.contributor.author | Łażewska, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2015-05-04T08:14:08Z | |
dc.date.available | 2015-05-04T08:14:08Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | w: Profilaktyka, diagnoza i terapia w teorii i praktyce edukacyjnej, red. U. Szuścik, J. Skibska, E. Kochanowska | |
dc.identifier.isbn | 978-83-64275-41-8 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6716 | |
dc.description.abstract | Program profilaktyczny to nieodłączny element szkolnego procesu kształcenia i wychowania. Nauczyciele, dążąc do zwiększenia skuteczności oddziaływań profilaktycznych, nie tylko wykorzystują tradycyjne metody, lecz także poszukują środków nowej generacji. Jedną z nauk wspierających działania profilaktyczne może być filozofia. Wiedza filozoficzna daje pogłębione rozumienie człowieka. Wyróżniony tu realizm filozoficzny informuje, iż jednym z dóbr człowieka jest jego intelekt i wola. Zagrożeniem dla intelektu jest brak wiedzy i mądrości. Zagrożeniem dla woli jest zaś jej słabość. Brak wiedzy i mądrości oraz słabość woli to przyczyna problemowych zachowań dzieci i młodzieży. Pierwszorzędowym działaniem profilaktycznym powinna być zatem eliminacja lub przynajmniej redukcja owego zagrożenia. Celem działań profilaktycznych jest bowiem zapobieganie złu, zanim ono zaszkodzi wychowankowi. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo LIBRON | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | sprawności moralne | pl_PL |
dc.subject | profilaktyka | pl_PL |
dc.subject | wola | pl_PL |
dc.subject | intelekt | pl_PL |
dc.title | Profilaktyczny potencjał filozofii | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie | pl_PL |
dc.description.eperson | Dorota Łażewska | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |