Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkibska, Joanna
dc.date.accessioned2015-05-07T07:47:44Z
dc.date.available2015-05-07T07:47:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationJoanna Skibska: Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania. [w:] E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, J. Oleksy (red.): Edukacja małego dziecka. T. 4. Konteksty rozwojowe i wychowawcze. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, s. 144-165.
dc.identifier.isbn978-83-7587-468-6
dc.identifier.isbn978-83-7850-423-8
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6719
dc.description.abstractTekst został poświęcony najważniejszym problemom oraz sposobom postępowania z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi. Przedstawiono w nim wąskie i szerokie ujęcie tego zburzenia oraz scharakteryzowano wzorce zachowań typowe dla dziecka z ADHD – nadaktywność motoryczną, impulsywność i zakłócenia uwagi. Dla lepszego zrozumienia deficytu uwagi wyjaśniono czego ona dotyczy, jakie są jej funkcje, aspekty i cechy. Następnie przedstawiono zasady postępowania i metody pracy z dzieckiem z ADHD w przedszkolu i szkole, a także omówiono model pracy z uczniem z ADHD oraz postępowanie terapeutyczne, z uwzględnieniem terapii grupowej i indywidualnej.pl_PL
dc.description.abstractThis paper focuses on the most significant problem sand methods of dealing with a child with attention deficit hyperactivity disorder. It demonstrates both a n arrow and a broad scope of this disorder and also characterizes the models of behaviours that are typical for a child with ADHD such as: motor hyperactivity, impulsiveness an d attention disorders. For better understanding the meaning of deficit of attention this paper explains what it concerns, what its functions, aspects and features are. W hat is more, it deals with the principles of conduct and methods of working with a child with ADHD in a kindergarten and school, as well as discusses the model of working with a child with ADHD, therapeutic procedures, taking into account a group and individual therapy.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOficyna Wydawnicza Impulspl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectmodel pracy z dzieckiem z ADHDpl_PL
dc.subjectpodtypy ADHDpl_PL
dc.subjectzaburzenia uwagipl_PL
dc.subjectuwagapl_PL
dc.subjectimpulsywnośćpl_PL
dc.subjectnadaktywność motorycznapl_PL
dc.subjectdziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagipl_PL
dc.subjectmodel of working with children with ADHDen
dc.subjectsubtypes of ADHDen
dc.subjectattention dissordersen
dc.subjectattentionen
dc.subjectimpulsivenessen
dc.subjectmotor hyperactivityen
dc.subjectchild with psychomotor hyperactivity and lack of attentionen
dc.titleDziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowaniapl_PL
dc.title.alternativeADHD children - key issues and recommendationsen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl_PL
dc.description.epersonMirosław Skibski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.