Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania
dc.contributor.author | Skibska, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2015-05-07T07:47:44Z | |
dc.date.available | 2015-05-07T07:47:44Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Joanna Skibska: Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania. [w:] E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, J. Oleksy (red.): Edukacja małego dziecka. T. 4. Konteksty rozwojowe i wychowawcze. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, s. 144-165. | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7587-468-6 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7850-423-8 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6719 | |
dc.description.abstract | Tekst został poświęcony najważniejszym problemom oraz sposobom postępowania z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi. Przedstawiono w nim wąskie i szerokie ujęcie tego zburzenia oraz scharakteryzowano wzorce zachowań typowe dla dziecka z ADHD – nadaktywność motoryczną, impulsywność i zakłócenia uwagi. Dla lepszego zrozumienia deficytu uwagi wyjaśniono czego ona dotyczy, jakie są jej funkcje, aspekty i cechy. Następnie przedstawiono zasady postępowania i metody pracy z dzieckiem z ADHD w przedszkolu i szkole, a także omówiono model pracy z uczniem z ADHD oraz postępowanie terapeutyczne, z uwzględnieniem terapii grupowej i indywidualnej. | pl_PL |
dc.description.abstract | This paper focuses on the most significant problem sand methods of dealing with a child with attention deficit hyperactivity disorder. It demonstrates both a n arrow and a broad scope of this disorder and also characterizes the models of behaviours that are typical for a child with ADHD such as: motor hyperactivity, impulsiveness an d attention disorders. For better understanding the meaning of deficit of attention this paper explains what it concerns, what its functions, aspects and features are. W hat is more, it deals with the principles of conduct and methods of working with a child with ADHD in a kindergarten and school, as well as discusses the model of working with a child with ADHD, therapeutic procedures, taking into account a group and individual therapy. | en |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza Impuls | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | model pracy z dzieckiem z ADHD | pl_PL |
dc.subject | podtypy ADHD | pl_PL |
dc.subject | zaburzenia uwagi | pl_PL |
dc.subject | uwaga | pl_PL |
dc.subject | impulsywność | pl_PL |
dc.subject | nadaktywność motoryczna | pl_PL |
dc.subject | dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi | pl_PL |
dc.subject | model of working with children with ADHD | en |
dc.subject | subtypes of ADHD | en |
dc.subject | attention dissorders | en |
dc.subject | attention | en |
dc.subject | impulsiveness | en |
dc.subject | motor hyperactivity | en |
dc.subject | child with psychomotor hyperactivity and lack of attention | en |
dc.title | Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania | pl_PL |
dc.title.alternative | ADHD children - key issues and recommendations | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej | pl_PL |
dc.description.eperson | Mirosław Skibski |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.