Umiejętności dzieci 6-letnich rozpoczynających edukację w klasie I - komunikat z badań
dc.contributor.author | Skibska, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2015-05-07T08:04:02Z | |
dc.date.available | 2015-05-07T08:04:02Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Joanna Skibska: Umiejętności dzieci 6-letnich rozpoczynających edukację w klasie I – komunikat z badań. [w:] E. Jezierska-Wiejak, J. Malinowska, red., Dziecko w sytuacjach uczenia się. Konteksty i przestrzenie edukacyjne. Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2014, s. 171-186. | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7977-068-7 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6724 | |
dc.description.abstract | Tekst został poświęcony charakterystyce możliwości poznawczych dziecka 6-letniego uwarunkowanych zmianami zachodzącymi w układzie nerwowym. Omawia cechy rozwojowe dziecka decydujące o poziomie dojrzałości szkolnej i stanowiące składową gotowości do podjęcia edukacji w klasie I. Przedstawia badania dotyczące stopnia przygotowania dziecka 6-letniego do podjęcia nauki w szkole z uwzględnieniem rodzaju placówki, w której uczy się dziecko - oddziałów zerowych prowadzonych w przedszkolu i szkole. | pl_PL |
dc.description.abstract | The following text focuses on the characterisation of the cognitive abilities of a sixyears old child that are conditioned by the changes in his/her nervous system. It discusses the child’s developmental features deciding about the child’s school maturity and being a component of the readiness to start education in the first grade. It also presents the researches on the level of preparation of a six-years old child to start school education, including the type of institutions at which the child learns - reception class units in both kindergartens and schools. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza ATUT - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | doświadczenie | pl_PL |
dc.subject | uczenie się | pl_PL |
dc.subject | dojrzałość do podjęcia edukacji szkolnej | pl_PL |
dc.subject | dojrzewanie układu nerwowego | pl_PL |
dc.subject | skok rozwojowy | pl_PL |
dc.subject | experience | pl_PL |
dc.subject | learning | pl_PL |
dc.subject | maturity to start school education | pl_PL |
dc.subject | maturing of the nervous system | pl_PL |
dc.subject | developmental leap | pl_PL |
dc.title | Umiejętności dzieci 6-letnich rozpoczynających edukację w klasie I - komunikat z badań | pl_PL |
dc.title.alternative | Skills of six-years old children starting education in the first grade - report on researches | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej | pl_PL |
dc.description.eperson | Mirosław Skibski |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.