Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka
dc.contributor.author | Skibska, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2015-05-07T08:42:17Z | |
dc.date.available | 2015-05-07T08:42:17Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Joanna Skibska: Myśl L. S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka. [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz, red. Edukacja jutra. Od Tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra. Wydawnictwo HUMANITAS, Sosnowiec 2014, s. 307-316. | |
dc.identifier.isbn | 978-83-61991-79-3 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6727 | |
dc.description.abstract | Tekst został poświęcony najważniejszym aspektom teorii poznania Lwa S. Wygotskiego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie w rozwoju jednostki interakcji społecznych oraz operacji znakowych. Autorka omawia i charakteryzuje także pojęcie strefy najbliższego rozwoju, które zostało sformułowane przez Lwa S. Wygotskiego dla uchwycenia społecznej i interakcyjnej natury rozwoju małego dziecka, podkreślając etapowość podejmowanych przez nie działań w celu ich internalizacji. Wskazuje na miejsce diagnozy dojrzewających procesów intelektualnych w prawidłowym planowaniu, organizowaniu i prowadzeniu działań edukacyjnych. Określa rolę strefy najbliższego rozwoju w procesie indywidualizacji pracy z małym dzieckiem | pl_PL |
dc.description.abstract | The following chapter focuses on the most important aspects of the theory of cognition by Lev S. Vygotsky, paying special attention to the importance of an individual's development in the social interactions and signs operations. The authoress discusses and characterizes the term of "the zones of proximal development," which has been created by Lev S. Vygotsky in order to capture the social and interactive nature of the development of a small child, putting particular emphasis on the gradualism of their actions aiming at their internalization. Furthermore, the authoress indicates the place of the diagnosis of maturing intellectual processes in the proper planning, organizing and conducting educational activities. She also specifies the role of the zone of proximal development in the process of individualization of work with a small child | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza "Humanitas" | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | indywidualizacja | pl_PL |
dc.subject | normatywna diagnoza rozwoju | pl_PL |
dc.subject | strefa najbliższego rozwoju | pl_PL |
dc.subject | strefa intelektualnego naśladownictwa | pl_PL |
dc.subject | znak | pl_PL |
dc.subject | wyższe funkcje psychiczne | pl_PL |
dc.subject | społeczne | pl_PL |
dc.subject | individualization | pl_PL |
dc.subject | normative diagnosis of development | pl_PL |
dc.subject | zone of proximal development | pl_PL |
dc.subject | zone of intellectual adaptation | pl_PL |
dc.subject | sign | pl_PL |
dc.subject | higher psychical functions | pl_PL |
dc.subject | social interactions | pl_PL |
dc.title | Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka | pl_PL |
dc.title.alternative | The theory of Lev S. Vygotsky in the contemporary education of a small child | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej | pl_PL |
dc.description.eperson | Mirosław Skibski |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.