Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkibska, Joanna
dc.date.accessioned2015-05-07T08:42:17Z
dc.date.available2015-05-07T08:42:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationJoanna Skibska: Myśl L. S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka. [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz, red. Edukacja jutra. Od Tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra. Wydawnictwo HUMANITAS, Sosnowiec 2014, s. 307-316.
dc.identifier.isbn978-83-61991-79-3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6727
dc.description.abstractTekst został poświęcony najważniejszym aspektom teorii poznania Lwa S. Wygotskiego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie w rozwoju jednostki interakcji społecznych oraz operacji znakowych. Autorka omawia i charakteryzuje także pojęcie strefy najbliższego rozwoju, które zostało sformułowane przez Lwa S. Wygotskiego dla uchwycenia społecznej i interakcyjnej natury rozwoju małego dziecka, podkreślając etapowość podejmowanych przez nie działań w celu ich internalizacji. Wskazuje na miejsce diagnozy dojrzewających procesów intelektualnych w prawidłowym planowaniu, organizowaniu i prowadzeniu działań edukacyjnych. Określa rolę strefy najbliższego rozwoju w procesie indywidualizacji pracy z małym dzieckiempl_PL
dc.description.abstractThe following chapter focuses on the most important aspects of the theory of cognition by Lev S. Vygotsky, paying special attention to the importance of an individual's development in the social interactions and signs operations. The authoress discusses and characterizes the term of "the zones of proximal development," which has been created by Lev S. Vygotsky in order to capture the social and interactive nature of the development of a small child, putting particular emphasis on the gradualism of their actions aiming at their internalization. Furthermore, the authoress indicates the place of the diagnosis of maturing intellectual processes in the proper planning, organizing and conducting educational activities. She also specifies the role of the zone of proximal development in the process of individualization of work with a small childpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOficyna Wydawnicza "Humanitas"pl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectindywidualizacjapl_PL
dc.subjectnormatywna diagnoza rozwojupl_PL
dc.subjectstrefa najbliższego rozwojupl_PL
dc.subjectstrefa intelektualnego naśladownictwapl_PL
dc.subjectznakpl_PL
dc.subjectwyższe funkcje psychicznepl_PL
dc.subjectspołecznepl_PL
dc.subjectindividualizationpl_PL
dc.subjectnormative diagnosis of developmentpl_PL
dc.subjectzone of proximal developmentpl_PL
dc.subjectzone of intellectual adaptationpl_PL
dc.subjectsignpl_PL
dc.subjecthigher psychical functionspl_PL
dc.subjectsocial interactionspl_PL
dc.titleMyśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dzieckapl_PL
dc.title.alternativeThe theory of Lev S. Vygotsky in the contemporary education of a small childpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl_PL
dc.description.epersonMirosław Skibski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.