Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkibska, Joanna
dc.date.accessioned2015-06-08T09:58:09Z
dc.date.available2015-06-08T09:58:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationJoanna Skibska: Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej. „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis”, Studia Paedagogica II/2012, s. 149-155.
dc.identifier.issn1689-9903
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6941
dc.description.abstractArtykuł poświęcony jest wielowymiarowemu problemowi integracji dziecka z niepełnosprawnością wieloraką w szkole ogólnodostępnej. Praca prezentuje zaburzenia które składają się ten system niepełnosprawności oraz prezentuje kaskadowy model integracji. Ponadto w artykule przedstawiono również charakterystykę elementów przestrzeni szkolnej, które warunkują poprawne funkcjonowanie i rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką w szkole ogólnodostępnej, takie jak: nauczyciel, wspólnota uczniów, uczniowie, specjaliści, wyposażenie klasy, przystosowanie szkoły, współpraca z rodzicami i najbliższym otoczeniem. Co więcej, autor(ka) pracy zwraca uwagę na znaczenie określenia ostatecznego celu naszych działań, czyli tego co pragniemy osiągnąć w procesie edukacji aby zagwarantować maksymalny rozwój niepełnosprawnego dziecka oraz w jakim stopniu należy dostosować wymagania edukacyjne by było to możliwe.pl_PL
dc.description.abstractThe article is devoted to the multidimensional problem of the integration of a child with multiple disabilities in the space of an ordinary school. It presents disorders that create the systems and the waterfall model of integration. The article characterizes elements of the school space which condition the proper functioning and development of a child with multiple disabilities in an ordinary school including: the teacher, student community, students, specialists, classroom equipment, school adaptation, co-operation with parents and the local environment. It also draws attention to the importance of specifying the final goals - w hat we w ant to achieve in the process of education to guarantee the maximal development of a disabled child and in w hat scope the educational requirem ents should be adjusted.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznegopl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectedukacja włączającapl_PL
dc.subjectdostosowanie wymagań edukacyjnychpl_PL
dc.subjectdostosowanie przestrzeni szkoły ogólnodostępnejpl_PL
dc.subjectzaburzenia łącznepl_PL
dc.subjectniepełnosprawność wielorakapl_PL
dc.subjectinclusive educationpl_PL
dc.subjectadjustment of educational requirementspl_PL
dc.subjectadaptation of mainstream school spacepl_PL
dc.subjectcombined disorderspl_PL
dc.subjectmultiple disabilitypl_PL
dc.titleRóżne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowejpl_PL
dc.title.alternativeDifferent dimensions of the integration of a child with multiple disabilities in an ordinary schoolpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl_PL
dc.description.epersonMirosław Skibski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.