Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁażewska, Dorota
dc.date.accessioned2015-06-10T20:03:58Z
dc.date.available2015-06-10T20:03:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDorota Łażewska, Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice w: Wartości w pedagogice. Urzeczywistnianie wartości, red. nauk. W. Furmanek, A. Długoszpl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7996-130-6
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/6959
dc.description.abstractWartość prawdy w czasach współczesnych została przewartościowana pod wpływem przyjmowanych powszechnie wartości utylitarnych. Preferowaną wartością szkoły XXI wieku jest zatem „rezygnacja z prawdy”. Naczelną zasadą jest teza, iż epoka pewników już przeminęła. Odrzucanie wartości prawdy dokonuje się zaś przy pomocy dekonstrukcyjnego sposobu myślenia. Ta derridiańska strategia myślowa jest obecna w progresywnej koncepcji wychowania do wartości. Jej założeniem jest teza, iż współczesny nauczyciel nie powinien wskazywać uczniom na to co jest dobre, a co złe, lecz pozostawiać ich w sytuacji niepewności, bez jednoznacznej oceny określonych zjawisk. Destabilizacja zaś jest celem derridiańskiej dekonstrukcji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiegopl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectautorytetpl_PL
dc.subjectironiapl_PL
dc.subjectprogresywna koncepcja wychowaniapl_PL
dc.subjectwartość prawdypl_PL
dc.subjectdekonstrukcjapl_PL
dc.titleDerridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogicepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationWyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowiepl_PL
dc.description.epersonDorota Łażewska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska