Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTomaszewski, Rafał
dc.date.accessioned2015-07-14T20:07:35Z
dc.date.available2015-07-14T20:07:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationRafał Tomaszewski, W klasie Cyganów nie ma. Rzeczywistość wcielania w życie polityki edukacyjnej, "Studia Romologica", 2009, nr 2, s. 51-71.pl_PL
dc.identifier.issn1689-4758
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7153
dc.description.abstractThis paper looks at the complexities involved in teaching Romani children in a few state schools in Praga Południe, an eastern borough of Warsaw, Poland. The effort to address the educational shortcomings of the comparatively small minority of Roma in Poland has created a field where educational policy is confronted with schooling realities and where discussion about ethnic identity is set against a background of economic hardship. The aim of this work is to provide an overview of the context within which the Polish state and the Roma minority practice education, where the majority’s understanding of Roma’s educational needs, as encapsulated by the Roma educational program, is more akin to a coercive social policy while offering scant pedagogical advancement.pl_PL
dc.description.abstractO artìklo mothovel pal-i kompleksitèta e edukaciaqëri karing-o rromane ćhave anda ćenden themutne skòle e Mesmerigutne Pragaqëre – jekh disǒrigutno pero e Varśavaqëro (Pòlska). O zordipen, so sas kerdino mamuj-e edukaciaqëro nabasipen e Rromenqëro and-i Pòlska (Ŵanindor so lenqëro gind sar minoritèta naj but baro), andǎs and-o pućhipen i konfrontàcia maśkar-e edukaciaqëri polìtika thaj e skolaqëro pragmatikano ćaćipen. Putrel vi diskùsia pal-i etnikani identitèta versus jekh pharo ekonomikano trujalipen. Akale artikleça o manuś śaj dikhel buxlikanes sar o Them e Polskaqëro thaj i rromani minoritèta andra lesθe keren edukaciaqëri butǐ. Sikavel vi sare Polskaqëre gaŴe halǒven e Rromenqëre trebaimàta and-i edukàcia thaj so e edukaciaqëri progràma butum miazol pe jekh sociàlo polìtika kerdini zorǎça desar pe jekh śànsa o siklǒvni te phirel angäl katar-e pedagogiaqëro aspèkto.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherMuzeum Okręgowe w Tarnowiepl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectPolskapl_PL
dc.subjectpolityka państwapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectRomowiepl_PL
dc.titleW klasie Cyganów nie ma. Rzeczywistość wcielania w życie polityki edukacyjnejpl_PL
dc.title.alternativeIn the Classroom There Are No Gypsies. The Realities of Implementing an Educational Policypl_PL
dc.title.alternativeDre klàsa naj Rroma. Praktikano ćaćipen e siklǎripnasqëre politikaqëropl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.description.epersonNatalia Gancarz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.