Raporty przedsiębiorstw jako źródła informacji o społecznej odpowiedzialności
Streszczenie
We współczesnej gospodarce znaczną wagę przykłada się do poziomu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Informacjami na ten temat zainteresowani mogą być między innymi konsumenci, inwestorzy, pracownicy, regulatorzy oraz media. Wspomniani interesariusze, aby ocenić, w jakim stopniu organizacja wywiązuje się ze swoich zobowiązań wobec społeczeństwa, potrzebują informacji. Celem niniejszego opracowania jest podjęcie próby określenia stopnia przydatności sprawozdawczości przedsiębiorstw w ocenie poziomu ich społecznej odpowiedzialności. Mając na uwadze tak postawiony cel, autor rozpoczyna analizę od pojęcia „społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa”. Wyjaśnienie przyjętej koncepcji społecznej odpowiedzialności stanowi podstawę w ocenie rozpatrywanych źródeł informacji, którymi są tradycyjna sprawozdawczość finansowa, raporty przygotowywane według wytycznych Global Reporting Initiative oraz raporty na temat postępu we wdrażaniu zasad Global Compact.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]