Wykorzystanie badań i systemu informacji w zarządzaniu marketingowym na przykładzie Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej
Abstract
Badanie marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwie powinno być według założenia systematycznie zaplanowanym działaniem polegającym na zbieraniu, analizie i przekazywaniu danych dotyczących jego bieżącego funkcjonowania oraz możliwości rozwoju w przyszłości. W przedstawionym artykule zaprezentowano sposób przeprowadzenia badań marketingowych w zakładach Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej ze szczególnym uwzględnieniem kwestionariusza do określenia marketingowych potrzeb informacyjnych oraz systemu wywiadów marketingowych. Przeprowadzone badania oraz sporządzona na ich podstawie analiza SWOT umożliwiły potwierdzenie potrzeby wykorzystywania systemu informacji marketingowej do bieżącego zarządzania marketingowego w prezentowanej spółdzielni oraz konieczność planowania i prognozowania działań w przyszłości. Marketing research conducted by a company should be a systematically planned marketing activity based on the accumulation, analysis and transmission of data concerning its current operation and the oportunity of its future development. The article presents the methods of marketing research in Cracow Catering Company with a particular emphasis on a questionaire for marketing information needs and inquiry system. Research and SWOT analysis based on it, pointed to the need of the implementation of the marketing information system in the present marketing management of the above discussed company, as well the necessity of planning and prediction of its future operation. Please visit: www.krzysztoffirlej.pl
Collections
- Artykuły / Articles [13379]
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
Firlej, Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ... -
Rola i możliwości rozwoju wiejskich gospodarstw rodzinnych jako jednostek organizacyjnych polskiego agrobiznesu
Firlej, Krzysztof (Wydawnictwo SGGW, 2004)W przedstawionym artykule autor określił rolę i możliwości wiejskich gospodarstw rodzinnych jako jednych z najważniejszych jednostek organizacyjnych polskiego agrobiznesu. Na wstępie scharakteryzowano rolników posiadających ... -
Absorpcja funduszy strukturalnych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
Firlej, Krzysztof (Akademia Techniczno- Rolnicza w Bydgoszczy, 2004)The article presents the opportunities of small and medium-sized businesses in Poland to obtain financial support from the European Union structural funds. Both practical experience and theoretical studies prove that the ...