Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlejniczak, Dominik
dc.date.accessioned2015-07-31T09:02:17Z
dc.date.available2015-07-31T09:02:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationD. Olejniczak, Sposób doboru treści programowych z zakresu promocji zdrowia na wybranych kierunkach medycznych, [w:] Współczesne kierunki działań prozdrowotnych, red. A. Wolska-Adamczyk, Wyd. Wyższej Szkoły Infrastruktury i Zarządzania w Warszawie, Warszawa 2015, s. 11-18.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-926788-6-1
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7364
dc.description.abstractKształcenie na kierunkach zdrowie publiczne, pielęgniarstwo, położnictwo czy dietetyka, ze względu na mnogość przedmiotów z wielu dziedzin, od medycyny począwszy, a na ekonomice w ochronie zdrowia skończywszy, jest dość specyficzne. Duży przekrój dziedzin składających się na zakres kształcenia wymusza na studentach pewną wszechstronność, na wykładowcach zaś umiejętność doboru materiału stosownego do potrzeb i możliwości studenta. Promocja zdrowia jest jednym z głównych zagadnień w toku kształcenia na kierunku studiów zdrowie publiczne. Ilość materiału związana z tym przedmiotem winna skutkować umiejętną selekcją wykładanych zagadnień i powinna być dobrana pod kątem kierunku studiów na przykład medycznych, jak pielęgniarstwo, zdrowie publiczne czy dietetyka. W nauczaniu promocji zdrowia, której skuteczność jest uwarunkowana umiejętnościami praktycznymi, pomimo dużej ilości zagadnień teoretycznych powinno się stawiać właśnie na praktykę. W tym miejscu ukazuje się wyzwanie dla wykładowców, polegające na umiejętnym wyselekcjonowaniu materiału ze względu na możliwość wykorzystania w praktyce. Pojawia się konkluzja, iż zdolność tę posiadają wyłącznie ci wykładowcy, którzy z promocją zdrowia zetknęli się w praktyce. W odniesieniu do tego przedmiotu humanistycznego istnieje w procesie nauczania promocji zdrowia zagrożenie polegające na bezkrytycznym podawaniu treści podręcznikowych, bez poczucia potrzeby ich tłumaczenia i zastosowania w praktyce, jeśli taka istnieje. Dzieje się to ze szkodą dla studenta (lecz nierzadko też przy jego akceptacji), a w szerszej perspektywie czasowej również ze szkodą dla społeczeństwa. W związku z powyższymi problemami szczególną uwagę należy zwrócić w pierwszej kolejności na kompetencje kadry, a następnie przeanalizować materiał pod kątem możliwości jego wykorzystania w działaniach praktycznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Infrastruktury i Zarządzania w Warszawiepl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectpromocja zdrowiapl_PL
dc.subjectdydaktykapl_PL
dc.subjecttreści programowepl_PL
dc.titleSposób doboru treści programowych z zakresu promocji zdrowia na wybranych kierunkach medycznychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationZakład Zdrowia Publicznego, Warszawski Uniwersytet Medycznypl_PL
dc.description.epersonAnna Pawlak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska