dc.contributor.author | Nowak, Paweł F. | |
dc.contributor.author | Chalimoniuk-Nowak, Marta | |
dc.date.accessioned | 2015-07-31T09:28:46Z | |
dc.date.available | 2015-07-31T09:28:46Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | P. Nowak, M. Chalimoniuk-Nowak, Potencjał mediów społecznościowych w edukacji zdrowotnej, [w:] Współczesne kierunki działań prozdrowotnych, red. A. Wolska-Adamczyk, WSIiZ, Warszawa 2015, s.35-45 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-926788-6-1 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/7366 | |
dc.description.abstract | Środki masowego przekazu są obecnie dominującym źródłem wiedzy o zdrowiu i zdrowym stylu życia, zatem programowane interwencje edukacyjne w dziedzinie profilaktyki i promocji zdrowia nie mogą się ograniczać tylko i wyłącznie do działań w środowisku szkolnym dzieci i młodzieży.
Celem artykułu jest ukazanie walorów edukacyjnych mediów społecznościowych jako atrakcyjnego kanału przekazu informacji, alternatywnej formy kształcenia i wychowania w dziedzinie promowania zdrowego stylu życia, a także ograniczeń i zagrożeń wynikających z niewłaściwego ich wykorzystywania.
W ostatnich latach można zaobserwować rosnący potencjał mediów społecznościowych w promocji zdrowia, niemniej w dziedzinie intencjonalnej działalności edukacyjnej nie jest on w pełni wykorzystany.
Internetowe portale społecznościowe mogą skutecznie kształtować postawy prozdrowotne poprzez swój interaktywny charakter, między innymi współuczestnictwo w wymianie poglądów, doświadczeń, pomysłów, tworzeniu treści. Funkcjonalna różnorodność, multimedialność, brak barier czasowych i przestrzennych tworzą całkowicie odmienny od tradycyjnego, znacznie bardziej przyjazny młodzieży, a zatem skuteczny model edukacji.
Mając na uwadze zasięg internetu i jego ciągle rozwijające się funkcjonalności oraz coraz bardziej mobilny dostęp, potrzebne wydaje się stworzenie nowych metodycznych rozwiązań celem wykorzystania potencjału nowych technologii i wirtualnej przestrzeni do skutecznej edukacji zdrowotnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Wyższej Szkoły Infrastruktury i Zarządzania w Warszawie | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | edukacja zdrowotna | pl_PL |
dc.subject | środki masowego przekazu | pl_PL |
dc.subject | media społecznościowe | pl_PL |
dc.title | Potencjał mediów społecznościowych w edukacji zdrowotnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii, Politechnika Opolska | pl_PL |
dc.contributor.organization | Polskie Stowarzyszenie Trenerów Zdrowia | pl_PL |
dc.description.eperson | Anna Pawlak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |