Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLisica, Jarosław
dc.date.accessioned2015-07-31T18:34:03Z
dc.date.available2015-07-31T18:34:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7392
dc.description.abstractWychowanie moralne to wielopłaszczyznowe działanie defragmentacji osobowości wychowanka pod względem fizycznym, moralnym i umysłowym. Aby osiągnąć zamierzony cel wychowawczy, koniecznym staje się zatem zastosowanie aretologicznego systemu moralnego w złożonym procesie formacji osoby. Takie działanie uwzględnia bowiem istotną rolę cnoty cierpliwości hypomone, bez której nie możliwe byłoby poddanie władz człowieka wpływowi rozumu i woli. W pełnym zrozumieniu dynamizmu aretologicznego ukierunkowania wychowania moralnego, analiza badawcza skupia się wokół takich zagadnień jak: pojęcie i cel wychowania; osoba jako podmiot i przedmiot wychowania; potrzeba wychowania moralnego oraz zadania, jakie wynikają z tego procesu. Przeprowadzone analizy badawcze prowadzą do konkluzji, że nauka św. Tomasza z Akwinu o cnocie cierpliwości hypomone oraz zastosowanie jego systemu moralnego w praktyce codziennego postępowania ludzkiego, mogą stać się złotą zasadą w dziele chrześcijańskiego wychowania młodego pokolenia Polaków.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectwychowanie moralnepl_PL
dc.subjecthypomonepl_PL
dc.subjectcnotapl_PL
dc.subjectcierpliwośćpl_PL
dc.subjectaretologiapl_PL
dc.titleDynamizm aretologicznego ukierunkowania wychowania moralnego w świetle cnoty cierpliwości hypomonepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.description.epersonJarosław Lisica


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.