Opętanie, sacrum i religijna obsesja w opowiadaniu Mai Lidii Kossakowskiej „Hekatomba”
Abstract
W przypadku tego utworu Mai Lidii Kossakowskiej "Hekatomba"mówić o multiwariantowości jego interpretacji, Hekatomba jest bowiem tekstem niejednoznacznym, odwołującym się zarówno do chorobowego stanu umysłu, ekstazy religijnej, opętania, jak i do wydarzeń istniejących, rozgrywających się również i poza umysłem bohatera-narratora.
Collections
- Artykuły / Articles [15130]
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hybrydy gatunkowe, czyli kryminalno-gotyckie zagadki Anny Kańtoch
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008)Egzemplifikacją działań eksperymentalnych w zakresie genologii są opowiadania fantastyczne Anny Kańtoch zawarte w dwóch tomach: Diabeł na wieży i Zabawki diabła. Utwory obu cykli realizują w pełny sposób zasadę kompozycyjną ... -
Opisać zło. Motyw seryjnego zabójcy w najnowszej europejskiej literaturze kryminalnej (na wybranych przykładach)
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2014)Artykuł dotyczy motywu wielkorotnych morderców w europejskiej literaturze kryminalnej (tzw. serial murder). W tekście zdefiniowane zostały cechy dystynktywne i najbardziej podstawowe czynniki psychologiczne, które składają ... -
Konglomerat niesamowitości: „Domofon” Zygmunta Miłoszewskiego jako gra z klasycznym modelem literatury weird fiction
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009)Zygmunt Miłoszewski"Domofon" . Model opowieści grozy nasycony został tutaj szeregiem motywów przynależnych właśnie tej estetyce. Sposób ujęcia przez autora tej problematyki znacznie różni się jednak od klasycznej formuły ...