Benchmarking szansą poprawy pozycji konkurencyjnej polskich uczelni
Data
2009Autor
Nazarko, Joanicjusz
Kuźmicz, Katarzyna Anna
Urban, Joanna
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Pozycja polskich szkół wyższych w międzynarodowych rankingach, liczba ważkich publikacji czy liczba patentów świadczą o tym, że uczelni te nie są w stanie sprostać globalnej
rywalizacji. Zdaniem autorów prawidłowe zastosowanie benchmarkingu stanowi szansą poprawy ich pozycji konkurencyjnej. W artykule przedstawiono podstawowe założenia
benchmarkingu oraz aspekty jego zastosowania w szkołach wyższych. Przytoczone przykłady wskazują, że systematyczne porównywanie się do innych oraz twórcza adaptacja dobrych praktyk stanowi skuteczny sposób doskonalenia szkół wyższych poprzez uświadomienie sobie słabości uczelni, stojących przed nimi wyzwań oraz kierunków rozwoju. Autorzy rekomendują zastosowanie w polskich szkołach wyższych benchmarkingu porównawczego, przeprowadzanego we współpracy między uczelniami.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.